De gånger som jag varit tvungen att avboka min resa så har jag fått pengarna tillbaka inom 2 - 3 veckor. Ingen problem för mig. Det är ju jag som avbokat resan och skapat en manuell process till SAS för att hantera detta. EuroBonus biljetter har jag alltid fått pengarna tillbaka inom några bankdagar.
Precis vad jag sa tidigare, bluff och båg från SAS, SAS utnyttjar dig som bank när det är stora belopp.
Jag har förstått att denna 24h återbetalning gäller bara när du avbokar din resa under "Öppet köp 24h" tiden. De 2 gånger när jag bokat resan under förmiddag och sen på eftermiddag ångat mig och bokat resan till en ny datum har jag fått pengarna tillbaka inom 24 timmar men avbokningen sett inom 24 timmar efter bokning. Alltså inom "Öppet köp i 24 timmar" ej efteråt.
Jag tycker inte att SAS försöker lura mig utan följer de regler som de har.![]()
Bokningen gjordes i mitt namn av mig per tfn direkt med SAS eftersom den innehöll ett par stopovers.