Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

smygarn

Medlem
@smygarn Du kommer att få mängder med kommentarer här som kanske framstår som snorkiga. Min uppfattning, andra kan tycka annorlunda, är att resebyråer är bra - ibland eller ofta billigare - när det funkar problemfritt. Bekymret är att när det inte funkar, vilket tyvärr är för ofta så uppstår ett elände som tar på nerverna. Därför bokar jag alltid direkt med flygbolaget direkt och ser mellanskillnaden i pris som en försäkring. Har gjort en sammanställning, helt ovetenskaplig, som hittills visar att det har lönat sig (och då har jag inte omsatt stress i pekuniära termer,)
Hehe ingen fara, det var en bra lista, ska tänka på det nu när jag kommer igång med resandet.
 

Carl

Medlem
Så nu blev sk73 29 juni inställt. Ombokad till ett senare flyg så jag missar avgången till bkk. Får höra vad ticket.se säger imorgon.
Om smygarn väljer att åka med det senare flyget trots att han vet med sig om att hen kommer missa sin anslutning på Arlanda så bör väl rimligtvis flygbolaget ordna så att hen kommer med ett annat flyg till Bangkok? Dessutom kan smygarn räkna med €600 i kompensation. Har man lite dåliga nerver så är det inget som rekommenderas
 

011430121

Medlem
Då kom första 737-700 på några månader.
BCN-ARN 18 juli, SAS kommer förmodligen boka om till via CPH med ankomst ARN klockan 00.05
Upptäckte även en 737-700 till CPH flygningen är en anslutning med SAS till LAX
Känns som SAS har gjort en jätte revolution när de sätter in 737-700 de blockar inte längre mitt sätena, visst var det bättre förr!
Nu går det undan, upptäckte i helgen om ovanstående ändring, idag så är jag ombokad via CPH samma datum och 15 minuter före avgången till ARN, men med 1 timme och 15 minuter senare ankomst till ARN.
Tack SAS att ni inte låter oss passagerare få vänta 30 dagar innan avresan för att bli ombokade!
 

Lindberg

Medlem
Där kom den förväntade ändring för Sk1801/1802 Göteborg - Alicante (och omvänt).
SAS verkar helt ha dragit in direktflyget mellan Göteborg och Alicante, detta trots att bokningsläget såg relativt bra ut tidigare (iaf via Expertflyer)


Hursomhelst, jag bokade direkt en ToR i juli då flighterna schemalades (i slutet på februari). Initialt var de planerade med A320neo men i slutet på mars ändrades de till 737-700.

I veckan ändrades först utresan till att gå via Arlanda och nu kom även hemresan att ändras att gå via Köpenhamn.

Istället för en dryg 3h direkt flight blir det nu istället 4h i på Arlanda och 5h på Kastrup. Men på det hela taget spelare det mindre roll. Kanske inte optimalt men det är ju som det är. Bra löst av SAS att boka om till vettiga flighter i god tid.

En reflektion är dock att anslutningsflighterna GOT-ARN (sk142) och CPH-GOT (sk1444) inte finns att boka separat på SAS.se, så det kanske kommer komma fler ombokningar vad det lider.
 

011430121

Medlem
Att boka in mig på flyget en dag tidigare med övernattning på arn gick inte eftersom min bokningsklass inte finns kvar, att boka in hos något Star Alliance t.ex Lufthansa eller Austrian för vidare transport till bkk gick inte med biljetter från Thai. Då återstår två alternativ, att avboka helt och köpa nya biljetter med andra bolag eller att ta tåget och påbörja flygresan från arn. Eftersom biljetter med andra bolag som går att boka idag är mycket dyrare än den jag köpte i vintras väljer jag att ta tåget ner för ett par hundralappar och påbörjar flygresan från arn.
Hoppas även att SAS slutar med otyget att sälja biljetter till avgångar man aldrig tänkt att flyga.
Hur slutade detta till slut, blir det tåg?
 
Toppen