Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Framförallt är det ju dumt att dom inte ställer in och bokar om direkt för att SAS ser ju inte då hur många som är bokade på dom flygningar som dom tänker köra. Måste bli ännu svårare att planera trafiken.
 

ZZZebra

Medlem
Har en resa med en BC medlem till WAW i början av april, för några veckor sedan ändrades utresan direkt resan från ARN till en 737-700, kollade upp och det fanns resa via CPH, idag upptäckte jag att även returen WAW-ARN var ändrat till 737-700
Den tänkta utresan via CPH som vi trodde SAS skulle erbjuda, det är nu en 737-700 på benet CPH-WAW,
SAS har inga avgångar WAW vår avresedag
Väntar med spänning vad SAS kommer att erbjuda för eventuella avgångar.

Det är rätt dåligt hur man behandlar kunderna när man ändrar till 737-700, vi som kollar våra flygningar vet att det kommer att ske något med vår bokning, den inte insatta i 737-700 bokningarna kommer att få besked från SAS ett par veckor före avresan måste söka andra bolag och på det viset får dyrare biljett så nära inpå avgång, och kunden har fått vara bank till SAS under en tid.

Tack för att du uppmärksammar detta. Noterar att SAS verkar ställa in rullande framåt och man för närvarande ställt in avgångarna till Warzawa fram till 11/4 och det lär väl fortsätta så. Jag har själv en bokning någon vecka senare tilll WAW och har i och för sig räknat med att det troligen inte blir av. Men underlättar med en early warning istället för att vänta på SAS mejl.
 

MTheC

Medlem
Hade faktiskt en positiv upplevelse angående detta. En kommande resa där det ändrats till 737-700 på utresan fick jag återbetald av SAS-kundtjänst med kommentaren att den kommer ju ändå inte gå. Ska sägas att jag hade ett annat huvudsakligt ärende (2-4-1 ändring) så frågade bara om denna i förbifarten och han erbjöd sig då att återbetala den.
 

HCas

Medlem
Ja, det är faktiskt helt orimligt att SAS kan hålla på så här och jag tycker inte det är för starkt att kalla det bedrägeri. Jag förstår att det är svårt att planera trafiken under rådande omständigheter men vill man ha chans att komma tillbaka som ett fungerande flygbolag kan man ju inte låta problemen gå ut över sina kunder på det här sättet, det är fruktansvärt oseriöst. Behöver man kassaflöde får man faktiskt gå till ägarna istället för att sälja fejkbiljetter till folk som inte vet bättre.
 

FilipJ

Medlem
Ytterligare en datapunkt till samlingen..:
Ska flyga GOT-ARN-LLA (SK142 och SK008) 1 april. SK008 är nu ändrad till 737-700, och SAS säljer inte längre biljetter till denna flight för cash. Den går dock fortfarande att boka med poäng om man vill betala det facila priset om 50547 poäng enkel väg per person i SAS plus. Trodde bokningsmöjligheterna skulle vara borta oavsett betalsätt. Vanliga poängbiljetter finns alltså inte heller.
 

Tveket

Medlem
Såg idag att 737-700 dykt upp på mina flighter här:

Sk54 ARN-SDL, 16 april
Sk51 SDL-ARN, 18 april

Hade ju inte väntat mig nått annat iof
 

011430121

Medlem
Tänkte boka BER över första maj, går att boka välja säte, bara man inte tar mitt säte, enligt expert
flyer så är det två bokade i Plus.
Varför säljer SAS stolar till flyg som man inte tänker flyga?
Bokade inte.
D20EC437-4729-4350-BF93-EB84106AE85E.png
 

LSH

Medlem
Nu har man förvisso inte ändrat min CPH-LAX till 737 men man har slutat sälja biljetter (annat än vanliga biljetter för poäng vilket förmodligen är en bugg). Jag har en bonusresa i business. Någon som vet hur SAS kommer agera här? Avbokar de mig två veckor innan? Erbjuder de plats på närliggande datum som inte har bonussäten? Routar de mig via ex IAD där det finns bonus och bjuder på anlutning?

Det gäller 30/5 och utan amerikanskt medborgarskap så har jag egentligen ingen förhoppning om att komma iväg. Dock nyfiken på hur de kommer agera.
 

011430121

Medlem
Nu har man förvisso inte ändrat min CPH-LAX till 737 men man har slutat sälja biljetter (annat än vanliga biljetter för poäng vilket förmodligen är en bugg). Jag har en bonusresa i business. Någon som vet hur SAS kommer agera här? Avbokar de mig två veckor innan? Erbjuder de plats på närliggande datum som inte har bonussäten? Routar de mig via ex IAD där det finns bonus och bjuder på anlutning?

Det gäller 30/5 och utan amerikanskt medborgarskap så har jag egentligen ingen förhoppning om att komma iväg. Dock nyfiken på hur de kommer agera.

Du skall nog räkna med att den avgången inte kommer att avgå.
På långlinjerna har SAS ändrat till 340-300 på kortlinjerna använder de 737-700 när de kommer att ställa in flygningen.
Avgången den 30/05 är det bara en person som har bokad plats är det du?
Om de bokar om dig via IAD vågar jag inte svara på, men jag tror inte det om SAS informerar dig minst 14 dagar före avgång, håll oss informerad hur detta slutar.
 
Toppen