Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Sitter med en non-refundable biljett (dock ombokningsbar) till LHR, behöver inte åka dit på ett tag så skulle gärna vilja få en cancellation alternativt en involuntary change för att kunna få tillbaka hela summan och inte bara skatter. Finns det något enkelt sätt att hitta 737 flights till/från LHR eller är det bara att titta dag för dag i sökmotorn?
Nu ska jag inte svära på att det alltid är så men när min flight från LPA blev ändrad till 737-700 så var den inte längre bokningsbar trots att den inte var inställd enligt min egen bokning.
 

JacobGBG

Medlem
Har en award-flygning i Januari CPH-GOT (del av en asienresa) som tidigt var bokade på en 737-700 så jag har bara suttit och väntat på att att få en ändringsnotis.

Nu när jag helt random var inne och kollade bokningen på sas.se så ser jag att den utan någon blänkare har ändrats till:
  • SK430 | Flygplan ATR ATR 72
En mindre sak att bekymra sig om. Verkar som dom har fått någon fason på detta iaf.
 
Om någon är orolig, jag har hittat planet. Det existerar på riktigt. SK486 OSL-ARN idag.
20220909_140517.jpg

20220909_140359.jpg
 

Jonas F

Medlem
Jag fick också en ändring på en resa från Malaga i februari som var 737-700 vid bokningstillfället. Jag fick möjlighet att boka om online men då tyckte systemet att jag bara skulle få välja på avgångar två dagar tidigare trots att det finns flera dagliga avgångar både före, samma dag och efter.

Men det gick såklart att boka om när jag ringde in, även om det tog lite längre tid än vad jag hade räknat med och operatören flera gånger poängterade att det här var den enda ändringen jag skulle få göra.
 

aruba1

Medlem
Väcker liv i en gammal tråd. Noterar att SK565 (CPH-CDG) och SK566 (CDG-CPH) är planerad med 737-700 den 20/3. Är det risk för cancellering eller något annat jag har missat? Är bokad med SK566.
 
Toppen