Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

Kul, 5 flyg på fyra olika bokningar kommande tre månader ändrade till 737-700. Samtliga på GOT-ARN, ARN-LLA och GOT-LLA.
Några är awards och kan såklart bokas om tidigare men vad händer med betalda biljetter? Bokas de om eller kommer jag få meddelande 15 dagar innan om att flyget är inställt och pengarna tillbaka för att sen tvingas boka något som är tre gånger så dyrt som den ursprungliga biljetten?

Kul, 5 flyg på fyra olika bokningar kommande tre månader ändrade till 737-700. Samtliga på GOT-ARN, ARN-LLA och GOT-LLA.
Några är awards och kan såklart bokas om tidigare men vad händer med betalda biljetter? Bokas de om eller kommer jag få meddelande 15 dagar innan om att flyget är inställt och pengarna tillbaka för att sen tvingas boka något som är tre gånger så dyrt som den ursprungliga biljetten?
Finna det avgångar så brukar man väl bokas om åtminstone med revenue. Men det är ju inte säkert att de kvarvarande avgångarna passar..

De kanske drar ner på avgångar så det ska räcka med Connect och Link under en period...

De kanske drar ner på avgångar så det ska räcka med Connect och Link under en period...

Tror du är något på spåret, hade själv en 737-700 när jag kollade ARN-BER som tidigare varit en A320neo och SAS Scandinavia skulle utföra flygningen, två dagar efter fick jag ett SMS då var det åter en A320neo men det var 50 minuter senare avgång från ARN och SAS Connnct som skall utföra flygningen.

Jaha, där fick man. :D
Fick en 10-minuters ändring på flighten ARN-CPH och när jag kollade hade SAS också smugit in en B737-700 på returen. :mad:
Detta är dock min första 737-700, bara råkat ut för 340-300 tidigare.
Informationen om tidsändring kom från check my trip (och inte från SAS).

2 Maj SFT-ARN, sista flighten ändrad med 5 minuter o till 737-700 och inte längre bokningsbar med pengar.
3 Maj ARN-OSL, de två morgonflygningarna 06 och 07 är inte längre bokningbara och kl 06 har blivit 737-700.

27 Maj GOT-ARN ändrad till 737-700 och inte bokningsbar längre. Ska vidare till Chicago men just nu finns det inget bokningsbart så vi hinner med det planet, suck. Awardbokning.

Fick min flygning till BCN ändrad till Air Baltic A220-300... Vad är det för påhitt?

Namnlös.png

Det nya på mina ändringar till 737-700 är att mittsätena inte är blockade.
Jag inbillar mig inte att 737-700 betyder att avgången inte kommer att genomföras, om den är bokningsbar fortfarande, SAS planerar nog vilket av SAS bolagen som skall genomföra flygningen i vissa av 737-700 avgångarna.

Toppen