Jag har en bokning i april till Miami där flyget istället för att avgå 07:00 från Göteborg blev ändrat till 06:20. Eftersom jag inte har möjlighet att vara i tid på flygplatsen till 06:20, och inget senare flyg går så att jag hinner med flighten till Miami, så föreslog jag att hela resan inkl hemresan kunde tidigareläggas en dag istället, så första flighten avgår kl 07:25 istället. SAS kundtjänst nixade, med hänvisning till att den långa flighten skulle avgå på ordinarie tid. (Här får jag ändå ge dem cred för att de är kreativa med att komma på riktigt konstiga ursäkter.) Även +/- 2 dagar nekades.
Jag föreslog då att jag kunde avboka hela resan och få hela resan återbetald, men de nixade de också med hänvisning till att biljetten inte är avbokningsbar. Också fel såklart, men inte lika kreativt som den första ursäkten.
Avboka med full återbetalning har jag rätt att göra, men däremot ombokning till en eller två dagar senare eller tidigare hade ju löst problemet. Jag tycker inte att det är en orimlig begäran. Får jag medhåll av BC-gänget här?