Senaste nytt

SAS ändrar tidtabell men vill ej boka om biljett

Efter att ha läst tråden kollade jag min bokning Arn-ewr 18 februari och den är mycket riktigt ändrar från 12,25 till 10,45 Inte hört ett knyst från SAS om det! Däremot har det kommit mejl om ändring av en bokning Arn-Mia den 23 mars, men där pratar vi fem minuters framflyttning. Ganska dåligt kan jag tycka, har anslutningsflyg från lla på separat biljett och det kan bli lite ont om tid om Luleå inte vill checka bagaget hela vägen(det beror på morgonhumöret på personalen vid check-in).

Efter att ha läst tråden kollade jag min bokning Arn-ewr 18 februari och den är mycket riktigt ändrar från 12,25 till 10,45 Inte hört ett knyst från SAS om det! Däremot har det kommit mejl om ändring av en bokning Arn-Mia den 23 mars, men där pratar vi fem minuters framflyttning. Ganska dåligt kan jag tycka, har anslutningsflyg från lla på separat biljett och det kan bli lite ont om tid om Luleå inte vill checka bagaget hela vägen(det beror på morgonhumöret på personalen vid check-in).
Jag har tack och lov inte separata biljetter, men upplever exakt samma sak som dig. Har fått mail om 5min-ändringar, men inte detta när ARN-EWR ändras flera timmar. Mycket märkligt...

Tack @palmen & @Canadien för input. Ska försöka maila Diamondsupporten istället för handläggaren igår visste inte mycket om sitt jobb. Vägrade lyssna när jag tom gav direkta flightnummer etc. Tröttsamt med personal som ej vill förstå eller ens låter kunden prata till punkt. Gårdagens roligaste kommentar när jag är mitt uppe i min förklaring - "Jag lyssnar inte på vad du säger för jag läser nu...."

Ett tips bara, lägg in alla era bokningar i CheckMyTrip, Tripcase, MyTripAndMore (om det går) samt i flygbolagets egen app. Då brukar man i alla fall få någon notifikation någonstans när det blir ändringar.

Jag har tack och lov inte separata biljetter, men upplever exakt samma sak som dig. Har fått mail om 5min-ändringar, men inte detta när ARN-EWR ändras flera timmar. Mycket märkligt...

Tack @palmen & @Canadien för input. Ska försöka maila Diamondsupporten istället för handläggaren igår visste inte mycket om sitt jobb. Vägrade lyssna när jag tom gav direkta flightnummer etc. Tröttsamt med personal som ej vill förstå eller ens låter kunden prata till punkt. Gårdagens roligaste kommentar när jag är mitt uppe i min förklaring - "Jag lyssnar inte på vad du säger för jag läser nu...."
Ursäkta om jag skrattar men det där kan vara bland det roligaste jag hört om en kundtjänst medarbetare, tyvärr inte på ett bra sätt.
Det lär nog lösa sig om du får prata med rätt person.

Vad är det SAS gjort med tidtabellen egentligen?

Ändrat vilka dagar de flyger CPH-HKG? Isf från när?

Denna vecka är det:
CPH-HKG
Su,W,Th,F,Sa

HKG-CPH
Su,M,T,F,Sa

Och i Januari är det:
CPH-HKG
Su,W,Th,F,Sa

HKG-CPH
Su,M,T,F,Sa

Vad är det SAS gjort med tidtabellen egentligen?

Ändrat vilka dagar de flyger CPH-HKG? Isf från när?

Denna vecka är det:
CPH-HKG
Su,W,Th,F,Sa

HKG-CPH
Su,M,T,F,Sa

Och i Januari är det:
CPH-HKG
Su,W,Th,F,Sa

HKG-CPH
Su,M,T,F,Sa
Sökte lite snabbt på SAS.se och följande direktflyg finns:

---

Vecka 48:

Köpenhamn > Hong Kong
ON, TO, LÖ, SÖ

Hong Kong > Köpenhamn
MÅ, TI, FR, LÖ

---

Vecka 49:

Köpenhamn > Hong Kong
TO, LÖ, SÖ

Hong Kong > Köpenhamn
MÅ, TI, LÖ

---

Så verkar onekligen som de dragit ner på avgångarna i Nov/Dec åtminstone.

Får inte riktigt ihop det heller, då vissa maskiner tycks bli kvar längre än vanligt. Antingen så saknas avgångarna på SAS.se eller så kanske maskinerna åker in på underhåll?

Sökte lite snabbt på SAS.se och följande direktflyg finns:

---

Vecka 48:

Köpenhamn > Hong Kong
ON, TO, LÖ, SÖ

Hong Kong > Köpenhamn
MÅ, TI, FR, LÖ

---

Vecka 49:

Köpenhamn > Hong Kong
TO, LÖ, SÖ

Hong Kong > Köpenhamn
MÅ, TI, LÖ

---

Så verkar onekligen som de dragit ner på avgångarna i Nov/Dec åtminstone.

Får inte riktigt ihop det heller, då vissa maskiner tycks bli kvar längre än vanligt. Antingen så saknas avgångarna på SAS.se eller så kanske maskinerna åker in på underhåll?
De har ju tidigare kört underhåll i Hong Kong så inte helt otroligt att det är vad som ska göras nu.

SAS har totalt kastat om mina bokningar till Hong Kong en del flighter stämmer inte ens tidsmässigt.. Åker ut samma dag, men nu med transfer på Arlanda i 14h och hem en dag senare, detta är tyvärr inte förenligt med mitt arbete. Har inte fått något mail utan upptäckte allt av en slump i appen. Vad har man för rättigheter vid ombokning när de gör såhär?

Toppen