Senaste nytt

SAS ändrar struktur och poängintjäning i EuroBonus

Okej, inga priser jag kan se. Har du några konkreta prisexempel? Av vad jag kan läsa i den här tråden bör det inte finnas några större skillnader. http://www.businessclass.se/forum/threads/resebyråavtal-vad-är-poängen-inte-en-krona-billigare.8563/

Enligt Direktrabattavtal - Norwegian
"2 % rabatt på alla Lågprisbiljetter (på nettoflygpriset)
8 % rabatt på alla Fullflexbiljetter (på nettoflygpriset)"

Flygresor - Avropa.se

Begränsade i vad? Vi pratar säkerhetskontroller på Arlanda?

Om du hade haft tillgång till amadeus tex via Amex så hade du sett att Norwegian är lätt billigare 9 av 10 fall. Samt oftast har exakt lika många avgångar (som är av intresse)

Vet inte riktigt varför du länkar till Avropa då jag inte arbetar på en myndighet eller ett statligt verk?! Förstår inte riktigt vad du vill förmedla med den länken.

Ang fast track så var det allmänt tex på hel, cph, arn, osl, kvaliten är totalt inkonsekvent mellan de olika fast track(en).

Om du hade haft tillgång till amadeus tex via Amex så hade du sett att Norwegian är lätt billigare 9 av 10 fall. Samt oftast har exakt lika många avgångar (som är av intresse)

Vet inte riktigt varför du länkar till Avropa då jag inte arbetar på en myndighet eller ett statligt verk?! Förstår inte riktigt vad du vill förmedla med den länken.

Jag köper fortfarande att dom är billigare, men halva priset mot SAS? Tyckte länkarna trots allt gav en bild vad man kan få för priser.

Kort minne?

Du skrev att det inte bör finnas några större skillnader i pris mellan SAS och Norwegian, - det skulle jag klassa som något annat än vad jag skrev.

När skrev jag det? Jag har kollat på samtliga inlägg jag gjort i den här tråden.

Poängen verkar iallafall vara räddade för existerande bokningar.:)
Det känns lite bättre med en mjuk övergång.
Kopierat från SAS epost meddelande.

Ansök om att få poäng enligt tidigare poängtabell
Du kan ansöka om att få de antal poäng som gäller t.o.m. 31/12 2014 om du redan nu har bokat en resa för nästa år. Gäller för resor som bokats före 27 november 2014 med utresa efter 1 januari 2015. Efter avslutad resa och de nya poängen är registrerade på ditt konto, skicka ett mejl till: Gold.se@sas.se om att få kompletterande poäng.

Du kan ansöka om att få de antal poäng som gäller t.o.m. 31/12 2014 om du redan nu har bokat en resa för nästa år. Gäller för resor som bokats före 27 november 2014 med utresa efter 1 januari 2015. Efter avslutad resa och de nya poängen är registrerade på ditt konto, skicka ett mejl till: Gold.se@sas.se om att få kompletterande poäng.

Är det en annan mailadress för de som är tex silver?

Vad gäller för resor med utresa innan 31/12 och hemresa efter 1/1? Blir det automatiskt enligt de nuvarande reglerna? Borde ju vara så.

På utresan får du poäng enligt dagens system och på hemresan får du enlligt tabellen som gäller from 1/1. Du kan claima poäng enligt nuvarande tabell manuellt efter hemkomsten.

Systemet har nog ingen möjlighet att hålla reda på detta - i så fall hade de redan löst det genom en automatisk lösning jämfört med att be folk maila kundtjänst

Har jag förstått det korrekt såhär: SAS räknar intjäning av poäng som en kostnad och för att öka yielden så sänker man intjäningen. Den egentliga kostnaden sker när folk vill använda sina poäng, men eftersom man kan använda dem hos partners så är man nu låst till ett specifikt värde per poäng, så man väljer att försvaga lojalitetsaspekten gentemot SAS för att behålla integriteten på Eurobonus.

Toppen