Hade ju helt klart underlättat att konka nuvarande bolag o i samma veva flytta över allt av dignitet till ett nytt bolag inom koncernen, ex SAS Finland och låtit dessa ta över den operativa verksamheten. Renodlat och anställt den personal som kunde acceptera nya villkor. Därefter driva det bolaget med vinst några kvartal/år och därefter sälja till högstbjudande! Det hade varit SAS enda egentliga räddning skulle jag påstå, nu är det konstgjord andning ett tag till!
Det finns både nu men även i det jag scenario jag beskrev ovan en hel drös av otrevligheter - flottan är ju ex så gammal att konkurrenterna skrattar (DY?) liksom en stor del av åtminstonde nuvarande personal (visst man kan debattera detta faktum men kostnadenra är därefter oavsett)! Att SAS dessutom redan under åren sålt ut saker som genererat kortsiktiga intäkter (som eldats upp direkt med tanke på kostnaderna) gör ju inte saken bättre heller, nu finns knappt något att sälja på kort sikt så vid nästa problemtid som garanterat kommer inom kort står dom där igen!