Senaste nytt

SARS liknande virus (Corona) i Asien 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efterfrågan är ganska stor på munskydden och helt slutsålda i vissa butiker (Kina och Hong Kong), dessutom helt värdelösa. Bättre att åka mer till närmsta byggvaruhus och inhandla ett par certifierade andningskydd, klass 3.
Okej, får bli heldräkt. Men jag e lite orolig för alla blickar på planet...
Den smälter ju inte direkt in, speciellt inte i First :D

Screenshot_2020-01-24 Skyddsoverall Tychem F.png

Får ändå applådera handlingskraften i Kina den här gången, sjukhusen är fulla i Wuhan, så då bestämmer de sig för att bygga ett nytt med 1000-rum. Beräknad byggtid: sex dagar.

Men då blir det nog inte lika fint som Nya Karolinska. Förlåt ironin i en allvarlig fråga, kunde bara inte låta bli. Är också imponerad av den Kinesiska handlingskraften.

Okej, får bli heldräkt. Men jag e lite orolig för alla blickar på planet... Den smälter ju inte direkt in, speciellt inte i First
Hur menar du? Det ser väl ut som vilken "give away" pyjamas som helst. Möjligen inte masken och gummihandskarna kanske men som trendsetter ingår det att få lite konstiga blickar. :p

Jag bekymrar mig nog mer för att komma igenom passkontroll och säkerhetskontroll...

Efterfrågan är ganska stor på munskydden och helt slutsålda i vissa butiker (Kina och Hong Kong), dessutom helt värdelösa. Bättre att åka mer till närmsta byggvaruhus och inhandla ett par certifierade andningskydd, klass 3.

De börjar ta slut även i Sverige. Köpte på Jula för skydd mot skogsbränder och det fanns inte något större urval.

Glöm inte heller att med ansiktshår fungerar inte masken!

WHO 24JAN

SUMMARY Situation update:
• A total of 846 confirmed cases have been reported for novel coronavirus (2019-nCoV) globally;
• Of the 846 cases reported, 830 cases were reported from China;
• Eleven confirmed cases have been reported outside of China in six countries (see table-1),
• Of these 11 confirmed cases, 10 had travel history to Wuhan;
• One confirmed case in Vietnam had no travel history to any part of China but was a family member of a confirmed case who visited Wuhan. This suggests an instance of human to human transmission that occurred in Vietnam.
• Of the 830 confirmed cases in China, 375 cases were confirmed from Hubei Province;
• Of the 830 cases, 177 cases have been reported as severely ill2 ;
• Twenty-five deaths have been reported to date
• On 24 January 2020, the number of reported confirmed cases of 2019-nCoV has increased by 265
cases since the last situation report published on 23 January 2020, including China which reported additional 259 confirmed cases.

Källa: https://www.who.int/docs/default-so...0124-sitrep-4-2019-ncov.pdf?sfvrsn=9272d086_2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen