Senaste nytt

San Francisco - Traveller behöver tips. Event, platser, att göra, skall göra, boende osv.

Du har rest betydligt mer än mig men jag vill ändå föreslå att ni flyger direkt till SFO från Europa, CPH, FRA, DUS, LHR t.ex. och skippar en mellanlandning i USA. Har bara dåliga erfarenheter av inrikesflyg i USA.
Jag håller med Hyperion, mellanlandning i USA är kasst, Immigrationen är värst, tog så sjukt lång tid att det blev Final Call...

En uppdatering: Efter renovering under våren så har 5th floor bytt namn till Dirty Habit och gått från fine dining till bar-koncept. Det är hög kvalitet på såväl mat som dryck (samma personal i köket), men konceptet innebär ju avsevärda begränsningar i service och vad som kan komma upp på menyn. Sammanfattningsvist en försämring ur min synvinkel.

Det positiva är att det säljs mindre vin, så sommeliern, som kände igen mig, har bjudit på 5 glas vin denna vecka.

Kan rekommendera, för nya resande till S.F., ett besök på Zuni Café (1658 Market St.), var där i mars och imponerades av både maten och servicen. Om du inte hinner med ett besök i Sonoma eller Napa så finns det en vinhandel i The Ferry Building med en trevlig vinbar.

Toppen