Senaste nytt

San Francisco - Traveller behöver tips. Event, platser, att göra, skall göra, boende osv.

Vid Union Square finns ett av många Cheesecake Factory, grymt fin uteservering högst upp i ett av husen med bra utsikt över torget, tror det är samma hus som Macy's om jag inte missminner mig.

Då är det bättre att besöka Hubert Kellers Burger Bar som ligger våningen över/under och prova på hur riktigt lyxiga hamburgare smakar. Själv skulle jag välja tasting menu på 5th floor i hotel Palomar två kvarter bort, på andra sidan Market, eller äta på Sons & Daughters på Bush street ett par kvarter upp. Att hitta bra ställen att äta på brukar inte vara svårt i SF. Jag kör med principen att titta på Top Chef eller liknande och sedan gå till restauranterna som kockarna jobbar på.

Tycker man om teknikhistoria skulle jag rekommendera street car museum, som är där motorerna för alla street cars står och snurrar. Därifrån leds sedan stålvajrarna under marken till spåren.

(och med bättre menar jag att det oftast är väldig kö till Cheesecake Factory och att maten inte är spektakulär, även om deras Cheesecakes är fantastiska)

Och är man akut sugen på Cheesecake kan man väl alltid hoppa upp i baren (brukar vara först till kvarn på barstolarna) eller köra take away :D

Hur gammal är dottern? Är ju viss skillnad på om man ska rekommendera en bra app som listar och recenserar alla lekplatser i stan eller om en höstvandring i Napa passar bättre :)

(Det ena utesluter ju iofs inte det andra, men man får inte vara på lekplatserna om man inte har ett barn med sig)

SAS håller på att ordna resan just nu (bonus), har Business med AA men vill helst ha en first/business på 380 (då blir det iofs LH som jag ju får utslag av). Tittar även på Dreamliner flyg med United sen har SAS någon ide om All Nippon.. så hur det slutar vet jag ej ännu.

ojdå visste inte att SAS kunde fixa bonusbiljett på AA :)

Hur gammal är dottern? Är ju viss skillnad på om man ska rekommendera en bra app som listar och recenserar alla lekplatser i stan eller om en höstvandring i Napa passar bättre :)

(Det ena utesluter ju iofs inte det andra, men man får inte vara på lekplatserna om man inte har ett barn med sig)

Bra tänkt Johan, hon är 18. Älskar livet, bus, äventyr och det som gör livet värt att leva - precis som hennes far!

Biljetterna fixade, ingen 380 tyvärr men väl biz och first på:

ARN - FRA med LH (Biz)
FRA - EWR med LH (First)
EWR - MIA med UA (Biz)
Stannar i Miami under till den 25 dec och åker då till San Francisco,
MIA - CLT - SFO med UA (First)
Stannar i San Francisco under en vecka, sedan Galapagos men inte bokat ännu.
Hemresa blir,
SFO - LHR med UA (First)
LHR - CPH med SK (Biz)
CPH - ARN med SK (Biz)

Uppskattar alla inlägg, ser fram emot än mer inslag och förslag :)

Provade Burger Bar under resan, riktigt fina hamburgare med mycket olika valmöjligheter + väldigt goda strips!

Tyvärr var det riktigt fullsmetat, personalen kändes stressig och vi fick ett bord precis vid en vägg och mitt emot milkshakebaren - ingen utsikt och väldigt hög ljudnivå!

Tack för tipset :)

Hyr cyklar vid fishermans wharf och cykla över Golden Gate till Sausolito för lunch. Glöm inte vindjacka för bron. Färjan hem.

Toppen