Senaste nytt

Samsonites garanti, inte mycket värd?

Nu har det väl gått en månad till i mitt fall. Hon skulle kolla upp vad som hänt med min väska sist och höra av sig igen sa hon.

Undra om jag ska ringa och fråga igen eller vänta lite till.

Om jag tolkar garanti villkoren korrekt är det väl "service center" som avgör om det är en garantireperation? (Strandlins som är ett service center har redan gjort för övrigt...)

http://www.samsonite.se/en/our-guarantee.htm skrev:
For warranty service at a Service Center, you will need the duly completed warranty certificate or original receipt of purchase. The Service Center will determine whether or not the problem is covered by Samsonite's warranty. If the warranty applies, you will be notified as to whether the Product will be repaired or replaced. Any such repair or replacement will be at Samsonite's expense, including any costs required to return the repaired or replacement product to you. If the Product is to be replaced and the Product is no longer available, Samsonite will substitute a comparable Samsonite product.

Jag börjar ju sakna min väska nu efter snart 6 månader men orkar nog inte bry mig längre...

Jag har en Tumi som har gått sönder ett par gånger (trasigt hjul och teleskophandtaget pajat) som en följd av ovarsam hantering. När jag har kontaktat Tumis servicecenter i Tyskland har jag alltid fått erbjudande om att skicka in väskan eller få nya delar skickade till mig - inga frågor om hur det gått till eller liknande. Väskan har jag köpt i USA där priserna är lägre än i Europa. Så vill man betala för en bra väska och få den reparerad utan diskussion så rekommenderar jag gärnaTumi.

Toppen