Som vi redan konstaterat verkar det vara två veckor i början av nästa år som berörs. Det är inte vad som har kommunicerats tidigare, men så verkar det se ut just nu. Om du inte flyger just dessa två veckor (vilket du inte gör) så är det inte så konstigt att du inte fått något meddelande om att saker och ting ändrats.Var har du fått informationen från? Har sökt men inte hittat något. Sitter på 2 platser i F ICN-FRA den 2 december och har inte fått ngt meddelande ännu.
Bara för info, Lufthansa slutar flyga F till ICN efter Oktober 2018Jag har en utresa från FRA-ICN i First den 16:e december.... Då blir det att byta till LH om F försvinner.
Javisst - det är fritt fram.Kan vi hoppas på att det nån gång kommer en linje med First-kabin att flyga från Stockholm?
Kan vi hoppas på att det nån gång kommer en linje med First-kabin att flyga från Stockholm?
Javisst - det är fritt fram.
Och frågan är ju faktiskt om Emirates gör det för att det finns en marknad för First, eller om de gör den för att de helt enkelt inte har fler plan utan first (i lämplig storlek) att tillgå i schematIdag är väl Emirates ensamma om att flyga med First från Arlanda. Från Köpenhamn har vi Singapore Airlines med First, medan Emirates kör en A380 utan First från CPH, men en B77W med First från Oslo. Jag tror att den skandinaviska marknaden för First är väldigt liten, så jag tror sannolikheten är också liten.
Det är min teori iallafall.Och frågan är ju faktiskt om Emirates gör det för att det finns en marknad för First, eller om de gör den för att de helt enkelt inte har fler plan utan first (i lämplig storlek) att tillgå i schemat![]()
Och frågan är ju faktiskt om Emirates gör det för att det finns en marknad för First, eller om de gör den för att de helt enkelt inte har fler plan utan first (i lämplig storlek) att tillgå i schemat![]()
Mja, det kan ju mycket väl vara så att de skulle satt in en A350 på båda de linjerna om de faktiskt hade haft dem, och de hade haft någon annan marknad som den 777-300ER hade passat bättre på (där de kunnat dra in lite mer revenue på First). Så den typen av kapacitet spelar nog fortfarande in (däremot 10 stolar plus/minus för totalt antal stolar på marknaden spelar nog ingen större roll).Jag tror att deras "bling bling marketing" kanske funkar kombinerat med prisbilden, men jag tror som du det handlar om rätt total kapacitet på linjen. Det är dock intressant med valet av B77W på CPH mot A350 på ARN/DME:
F J S Y (stolar per flygplanstyp)
Airbus A350-900: 0 42 24 187 253 (Totalt)
Boeing 777-300ER: 4 48 28 184 264 (Totalt)
Så det är inte en kapacitetsfråga som styr kan man tycka.