Det mest irriterande, som borde gå att åtgärda, är att JetTime inte tillåter hörlurar under start/landning.
Framförallt är det på ett turbopropp som taxar för start som jag saknar dessa.
Jag tycker att det är nice med turbopropp och nya ATR:er är det inget fel på att flyga nån timme med. Har testat olika bolag som kör ATR runt om i världen. Det är nog en kombi av SAS-kaos och Jettimes slöa attityd som gör oss irriterade här.Får jag svara med en fråga her? ATR er jo lite av luftens traktor pga den låga farten och begrensade komforten. Stämmer misnöjet her från hårdvaran, mjukvaran (dvs Jettime service level) eller båda?
SAS dumpade Q400 efter problemen med landingställen, men det er jo de facto en Rolls Royce jämfört med ATR...jag er nyfiken på om problemet er jettime eller ATR...
Finns ju ingen logik i det. Jag fick uppleva det nu senast mellan CPH - GDN. När jag frågade varför så fick jag till svar - "Safety" - jaha på vilket sätt då undrade jag, men där fick jag inget svar.
Absolut inte. Kärrorna är nya och fräscha (med något undantag, tror jag), kabinen är ljus och fin och det är rimligt mycket plats även om man inte får SB. Det är det gamla vanliga, för dålig uppföjning och för låga krav från beställaren. Underleverantören gör vad den vill.Får jag svara med en fråga her? ATR er jo lite av luftens traktor pga den låga farten och begrensade komforten. Stämmer misnöjet her från hårdvaran, mjukvaran (dvs Jettime service level) eller båda?
Får jag svara med en fråga her? ATR er jo lite av luftens traktor pga den låga farten och begrensade komforten. Stämmer misnöjet her från hårdvaran, mjukvaran (dvs Jettime service level) eller båda?
Jag håller med till 100%.Absolut inte. Kärrorna är nya och fräscha (med något undantag, tror jag), kabinen är ljus och fin och det är rimligt mycket plats även om man inte får SB. Det är det gamla vanliga, för dålig uppföjning och för låga krav från beställaren. Underleverantören gör vad den vill.