Senaste nytt

Samlingstråd - missöden med ATR och Jettime

Om man flyger på CPH, så innebär ATR antingen A-pir eller bussgate
Så är det dock inte per definition. Senaste flighten till Billund med ATR gick från B4. Ser faktiskt inte heller någon skillnad här på CRJ-900 som i princip aldrig är bussgate.

Så är det dock inte per definition. Senaste flighten till Billund med ATR gick från B4. Ser faktiskt inte heller någon skillnad här på CRJ-900 som i princip aldrig är bussgate.

Korrekt. Däremot skulle jag säga att det väldigt ofta är A-pir.

Kan inte SAS öppna en café-lounge vid A/B?

Kort konstaterande. Har valt att boka LHR-ARN för att sedan ta tåget till Linköping, och vice versa, under mina kommande resor i december och januari.

Anledningen?
1. Är ingen stor supporter av den sena avgångstiden för CPH-LPI-flighten
2. Är trött på att trängas nere i "bussfållan"
2. Jettime har under de senaste fyra resorna inte erbjudit kaffe på planet (Hence, i princip erbjudit noll service), CC har varit allmänt ointresserade och korta i tonen.

Dock värt att noteras. Jag flyger mycket hellre från LPI än CPH på denna sträckan. Allting är mycket trevligare, inkluderat CC.

Jag ifrågasätter inte vad du skrivet, men jag har aldrig fått åka Jettime från C (CRJ däremot).
Jag upplever att SAS flyttat över en stor del av trafiken från A till B och C efter inrikesterminalens stängning. Det handlar nog mest om den trafik som är i den absoluta rusningen (runt kl 8 på morgonen på vardagar t ex). Som ett exempel gick t ex dagens SK438 (till Göteborg), JetTime-opererad, från C4. Enligt mina anteckningar har jag endast en JetTime-avgång i år (av totalt 12) från A-gate, till Hannover.

Toppen