Senaste nytt

Samlingstråd för tips vid lång transit! (alla flygplatser)

Combo

Medlem
Bästa transfertips jag kommer att tänka på spontant är Arlanda; som NCC platinum har man tillgång till gym/pool på Clarion - även för den statuslösa så kan man betala sig in där för 150kr; perfekt för att slå ihjäl lite tid.

Har själv strax 4h på Istanbuls flygplats, men tänkte slå ihjäl dem med champange om jag hittar en businesslounge - mer champange funkar alltid :rolleyes:
Tack för detta tips! Det är ett helt ok gym(mycket bra för ett hotellgym). Bastun var också stor och bra, Här blev det trevliga diskussioner med diverse SAS-personal (piloter och markpersonal). Nästa gång ska jag även testa polen:)
 

Erik M

Medlem
Vilka flygplatser erbjuder möjlighet att gå ut utomhus en stund, efter säkerhetskontrollen?

Listar de få jag vet:
HEL
JFK

Detta går att googla, men jag har bara hittat typ "best outdoor lounges" och sånt.
Jag nöjer mig med att kunna gå utanför dörren en liten stund.
 

jerixon

Medlem
Amsterdam

Vilka flygplatser erbjuder möjlighet att gå ut utomhus en stund, efter säkerhetskontrollen?

Listar de få jag vet:
HEL
JFK

Detta går att googla, men jag har bara hittat typ "best outdoor lounges" och sånt.
Jag nöjer mig med att kunna gå utanför dörren en liten stund.
 

JPE

Medlem
Singapore

EDIT: Tar halvt tillbaka. Har för mig att säkerhetskontrollen var precis vid gaten där (alltså separat säkerhetskontroll för varje gate).
 
Prioritypass på LPA ger en hyfsad terass. Inte helt fel att sitta med en öl i solen där. Se bilder. https://www.loungebuddy.com/LPA/sala-galdos-main-terminal-DmijAuQVTk

Deltas lounge på LAX terminal 3 har en utomhusterass med en bemannad bar. Med ett svenskt American Express Platinum har man tillgång till Deltas lounger om man flyger Delta oavsett klass. Gästade sist in bekant som hade köpt dyraste klassen på inrikesflyget men det gav honom ändå inte tillgång till loungen (behövde ha rest vidare internationellt), medan jag på billigaste biljetten kunde komma in.

Tror "tyvärr" det är tillräckligt utbrett fenomen med utomhus-möjligheter för att sådan tråd kommer upplevas lite kaosig. Har själv säkert besökt fler men dessa två kom först till minnet.
 

Erik M

Medlem
Ja, det är kanske lättare att lista de som INTE släpper ut passagerare i friska luften.
Jag tycker det känns väldigt instängt på mina vanligaste flygplatser UME och ARN, liksom på OSL.
 
Toppen