Senaste nytt

Samlingstråd för tips vid lång transit! (alla flygplatser)

Hallå!

Tänkte vi kunde ha en tråd där man kan be om tips eller rapportera goda aktiviteter vid längre transit. Loungen är alltid rolig (en stund) - men kanske en specifik sticker ut? Kanske finns det anledning att lämna flygplatsen en snabbis? Andra roliga aktiviteter på flygplatsen?

Tanken väcktes såklart pga min transfer i Zurich imorgon. Jag ställer första frågan :)
 

John Rambo

Medlem
Bästa transfertips jag kommer att tänka på spontant är Arlanda; som NCC platinum har man tillgång till gym/pool på Clarion - även för den statuslösa så kan man betala sig in där för 150kr; perfekt för att slå ihjäl lite tid.

Har själv strax 4h på Istanbuls flygplats, men tänkte slå ihjäl dem med champange om jag hittar en businesslounge - mer champange funkar alltid :rolleyes:
 

rsimon

Medlem
Tips vid 5 timmar transit i Zurich? Reser business men har ingen status.. Värt att lämna flughafen för något speciellt?

Ta S16-tåget in till station Stadelhofen. Kolla in operahuset, Sechseläutenplatz och sjön vid Bellevue. Gå över bron till Bürkliplatz och ta Bahnhofstrasse och ”Gamla stan” upp mot Hauptbahnhof. Ät en god lunch eller besök Sprüngli om du gillar bakelser och choklad. Ta tåget eller spårvagn 10 tillbaka till flygplatsen.
 
Ta S16-tåget in till station Stadelhofen. Kolla in operahuset, Sechseläutenplatz och sjön vid Bellevue. Gå över bron till Bürkliplatz och ta Bahnhofstrasse och ”Gamla stan” upp mot Hauptbahnhof. Ät en god lunch eller besök Sprüngli om du gillar bakelser och choklad. Ta tåget eller spårvagn 10 tillbaka till flygplatsen.

Tack:) det blev champagne i terminal A och E istället ! Observation deck var stängt men loungen hade bra utsikt!
 
Toppen