Senaste nytt

Samla poäng på dyra hotell, använda på billiga?

Under 2019 kommer jag ha 100-200 hotellnätter i tjänsten. Det kommer främst vara kedjor som Radisson, Best Western m fl i prisklassen 1000-2000 kr/natt. Givetvis tänker jag samla på mig rikligt med bonuspoäng att använda privat.

MEN privat är jag en budgetresenär - betalar sällan mer än 500 kr/natt. Det ger mig lyxproblemet att jag, om jag använder hotellens egna bonuskort, kommer få gratisnätter i en prisklass som egentligen inte intresserar mig. Verkar vara samma problem med Hotels.com, där gratisnätterna man får motsvarar snittpriset av nätterna man betalat för.

Jag skulle mycket hellre använda mina poäng på 3 gratisnätter värda 500 kr/natt än 1 gratisnatt värd 1500. Är detta överhuvudtaget genomförbart? Vilka bonusprogram/tjänster bör jag använda?
För Radisson, vill du bo på billiga poäng-hotell går de enkelt att leta fram: https://www.radissonrewards.com/fgp/hotelcategory/displayhotels.do

Med Radisson kan du föra över poängen till miles på flyg.

Poäng Flygbolagsutbyte
2 000 poäng 200 flygmil/poäng
50 000 poäng 5 000 flygmil/poäng
100 000 poäng 10 000 flygmil/poäng

Jag har kört Radisson senaste året och det fungerar fint. Som många redan sagt kan du välja precis vad du vill lösa in dina nätter på och i vilken prisklass/kategori. Du kan ta dyrare hotell i ex. London för runt 70 000 p/natt eller ute vid Heathrow på Park Inn för runt 15-20 000p. Du kan också delbetala med poäng.

Jag får också uppgraderingar mer eller mindre hela tiden på de hotell jag ofta bor på vilket så klart är trevligt.

Jag har utnyttjat gratisnätter på bl.a. Bali tidigare men begränsningen med Radisson är att de i mina ögon har hotell på de platser som kanske inte är så åtråvärda som turist. Ex. ska vi till Japan och där har de bara ett hotell vid flygplatsen. Det finns nog kedjor som är roligare, t.ex. Hilton.

Med Radisson kan du föra över poängen till miles på flyg.

Poäng Flygbolagsutbyte
2 000 poäng 200 flygmil/poäng
50 000 poäng 5 000 flygmil/poäng
100 000 poäng 10 000 flygmil/poäng

Kan kan man, som med även tex Hilton. Dock väldigt dåligt värde Imho.

Jag kan allt om Radisson och Best Westeen redemptions. Vad vill du veta? Du kan ta det i PM med mig om du har specifika frågor.
Bästa ställen att ta ut frinätter osv tex.

Med risk för att låta dryg men tacksamt om detta inte uppmuntras i PM. Det kan finnas fler som vill ta reda på samma sak längre fram i tiden och då är det kanon om denna information finns sökbar om du har tips som ingen annan här känner till.

Med risk för att låta dryg, men du får nog göra den stora researchen själv.....

Väldigt märkligt svar och oklart vad du egentligen menar.

Uppmuntrar vi inte hela tiden medlemmar att först och främst söka i i forumet för att finna svar innan nya trådar skapas?
Är det inte då frustrerande om svaren i dessa redan skapade trådar är "Skicka mig PM"?

Väldigt mkt text att skriva och mkt hotell osv att gå igenom.
Inget som jag utan specifika frågor kommer gå igenom.
Best Western tex. Kräver manuell sökning och kartlägning av hotelle och där har jag då gjorr mina egna listor osv på bra redemptions.
Man kan ju inte dela med sig av alla sweetspots och undantag, då riskerar man att de försvinner :)

Väldigt märkligt svar och oklart vad du egentligen menar.

Uppmuntrar vi inte hela tiden medlemmar att först och främst söka i i forumet för att finna svar innan nya trådar skapas?
Är det inte då frustrerande om svaren i dessa redan skapade trådar är "Skicka mig PM"?

På Hilton kan ma ofta delbetala cash och poäng. Gjort det några gånger och anser det vara ganska prisvärt. Speciellt som Diamond delbetala billigaste rumskategori och få uppgradering Lounge mm

Toppen