Senaste nytt

Saknas underhållningssystem på ett av SAS longhaul plan (LN-RKP) i plus-kabinen?

Hej,

Jag skrev in om att jag åkte den fula ankungen och blev erbjuden 5000 poäng. Svarade med att detta är att likna med en nedgradering och att jag ansåg att deras svar var ett skämt men att jag hade översyn med detta om jag kunde få ett seriöst svar.

Då kom 20.000 i returen och det tackade jag ja till. Poängen kom in samma dag.

Kanon. Tack!

Känslan när barnen varit på toan längre bak, kommer fram och frågar:
- Pappa, har dom bakom oss bättre platser än oss? Dom har sån där TV i ryggstödet...

Återkommer med info när SAS svarat.

Fick åka med detta plan i förra veckan. Mailade och förklarade att jag var besviken på avsaknad av wifi och (vettigt) IFE. Fick detta svar på en timme.

Som en gest av goodwill från vår sida har vi idag krediterat dig 20,000 EuroBonus poäng. Dessa kommer att finnas tillgängliga för dig, på ditt konto, inom sju dagar. Extrapoängen används som vanligt vid uttag av poäng men är inte kvalificerande för att uppnå en högre medlemsstatus.

Tack SAS!

Vilken klass reste du i? Även Business har väl risig IFE i detta plan.
Hej!

Reste i Plus (award som bokades under sas70år-rean, så det blev en billig resa med denna goodwill).

Det stämmer. Det fanns dock skärmar i stolarna där, men jag såg aldrig om de var fungerande eller om även de som reste i Business fick iPads.
Gardinen var fördragen. :)

Fick åka med detta plan i förra veckan. Mailade och förklarade att jag var besviken på avsaknad av wifi och (vettigt) IFE. Fick detta svar på en timme.

Tack SAS!

Ungefär hur lång tid tog det från det att du lämnade in "feedbacken" tills du fick besked?
Var du tvungen att "överklaga" eller fick du 20k på första försök?
Reste du själv?

Ungefär hur lång tid tog det från det att du lämnade in "feedbacken" tills du fick besked?
Var du tvungen att "överklaga" eller fick du 20k på första försök?
Reste du själv?
Min erfarenhet som EBD är att det går rätt raskt när Inga strejker eller dylikt pågår. Senast när IFE var kass tog det max 48h innan jag fått svar på mitt klagomål.

Min erfarenhet som EBD är att det går rätt raskt när Inga strejker eller dylikt pågår. Senast när IFE var kass tog det max 48h innan jag fått svar på mitt klagomål.

Snabbt jobbat.
Gissar dock att jag som EBS hamnade längst ner i högen.
Lämnade in en till claim idag, fast på återresan. Där gällde det icke fungerande WiFi

Fick svar från SAS i förra veckan.
Dom vill bara erbjuda 5 000 poäng för utresan (lika mycket som jag får för ej fungerande WiFi på hemresan).
Kan givetvis inte acceptera det när dels Plus-kabinen i LN-RKP innebär fler och större nackdelar än bara uteblivet WiFi, men också för att 20 000 poäng verkar vara gängse ersättning.
Svarade ganska omgående och bifogade bl.a case-nummer från andra ärenden där det har betalats ut 20 000 poäng.

Återkommer när dom svarat...

Toppen