About

Sökes: OSL [Oslo] - GOT [Göteborg]

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av GOTBound, 22 Augusti 2021.

1. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Varifrån vill du börja din resa? OSL
    2. Var är din destination? GOT
    3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Enkel
    4. När vill/behöver du resa ut? 12/9
    5. När vill/behöver du komma hem? N/A
    6. Hur länge vill du vara borta? N/A
    7. Hur många personer som skall resa? En vuxen
    8. I vilken kabinklass?
      • Economy
    9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance [men inte viktigt].
    10. Vad är din budget? (per person) 1 500 kr
    11. Vad är det viktigaste för dig?
      • Kortare restid
      • Biljettpris
    12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
    Bakgrund: Mrs.GOTBound skall hem från OSL söndagen den 12/9, utresan sker med Widerø [699kr!], Widerø flyger inte OSL-GOT på söndagen.
    Mrs.GOTBound reser med enbart carry-on. Mrs.GOTBound är fullvaccinerad sedan maj.

Jag har hittat:
    SK OSL-ARN-GOT för 1 300kr men en restid på 9h med ankomst GOT 23:30 avskräcker Mrs.GOTBound

LH OSL-FRA-GOT för 1 200 nkr med liknande restid och ankomsttid, dock samma invändning.

ET [Ethiopian] OSL-ARN, SK ARN-GOT [jag hittar ingen genomgående biljett] med en restid på 4,5 och ankomst GOT 23:30 för 1 100kr

DY [Norwegian] OSL-ARN, SK ARN-GOT med 1h byte på ARN för 1 200 kr. Bra tider.

Kombinationen DY+SK med en timmes byte på ARN, hur feasible är den?

Jag har sagt att jag kan gifta ett *A Gold till henne redan nu om hon flyger *A.

Just nu har hon bokat bus4you, visserligen Plus [singelsäte, bredare säte och mer benutrymme], men jag är skeptisk till idén att Mrs.GOTBound skall sitta 4h i en buss.

Fotnot: jag förstår inte alls invändningarna mot SK och LH, egentid i Senator loungen på FRA exempelvis ;).

2. MrRob

MrRob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du landar på 3h45m restid + lite tid för byte/väntan på avgång med buss från OSL->Oslo C och tåg Oslo C-Göteborg C. Totalkostnad runt 550-600:- och bör inte vara några problem att anlända när det passar eftersom det går tåg från Oslo en handfull gånger per dag även en söndag.

3. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för förslaget.

Just nu trafikerar inte VY Göteborg-Oslo/ Oslo-Göteborg med tåg pga. rådande Covid-19 situation [oklart när de startar igång igen], annars är tåg eller Widerø det Mrs.GOTBound brukar använda för Göteborg-Oslo-Göteborg resor.

Widerø flyger inte på söndagar just nu, vilket gör att bus4you eller flyg med byten är det som står till buds.

4. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns ngn möjlighet för flyg hade jag tagit det alla dagar i veckan om inte priset varit för högt :)

GOTBound gillar detta.
  5. marbe166

marbe166 Medlem

*Widerøe

GOTBound gillar detta.

Dela sidan