Senaste nytt

Sökes: OSL [Oslo] - GOT [Göteborg]

GOTBound

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? OSL
  2. Var är din destination? GOT
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Enkel
  4. När vill/behöver du resa ut? 12/9
  5. När vill/behöver du komma hem? N/A
  6. Hur länge vill du vara borta? N/A
  7. Hur många personer som skall resa? En vuxen
  8. I vilken kabinklass?
    • Economy
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance [men inte viktigt].
  10. Vad är din budget? (per person) 1 500 kr
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Biljettpris
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Bakgrund: Mrs.GOTBound skall hem från OSL söndagen den 12/9, utresan sker med Widerø [699kr!], Widerø flyger inte OSL-GOT på söndagen.
Mrs.GOTBound reser med enbart carry-on. Mrs.GOTBound är fullvaccinerad sedan maj.

Jag har hittat:
SK OSL-ARN-GOT för 1 300kr men en restid på 9h med ankomst GOT 23:30 avskräcker Mrs.GOTBound

LH OSL-FRA-GOT för 1 200 nkr med liknande restid och ankomsttid, dock samma invändning.

ET [Ethiopian] OSL-ARN, SK ARN-GOT [jag hittar ingen genomgående biljett] med en restid på 4,5 och ankomst GOT 23:30 för 1 100kr

DY [Norwegian] OSL-ARN, SK ARN-GOT med 1h byte på ARN för 1 200 kr. Bra tider.

Kombinationen DY+SK med en timmes byte på ARN, hur feasible är den?

Jag har sagt att jag kan gifta ett *A Gold till henne redan nu om hon flyger *A.

Just nu har hon bokat bus4you, visserligen Plus [singelsäte, bredare säte och mer benutrymme], men jag är skeptisk till idén att Mrs.GOTBound skall sitta 4h i en buss.

Fotnot: jag förstår inte alls invändningarna mot SK och LH, egentid i Senator loungen på FRA exempelvis ;).
 

MrRob

Medlem
Du landar på 3h45m restid + lite tid för byte/väntan på avgång med buss från OSL->Oslo C och tåg Oslo C-Göteborg C. Totalkostnad runt 550-600:- och bör inte vara några problem att anlända när det passar eftersom det går tåg från Oslo en handfull gånger per dag även en söndag.
 

GOTBound

Medlem
Tack för förslaget.

Just nu trafikerar inte VY Göteborg-Oslo/ Oslo-Göteborg med tåg pga. rådande Covid-19 situation [oklart när de startar igång igen], annars är tåg eller Widerø det Mrs.GOTBound brukar använda för Göteborg-Oslo-Göteborg resor.

Widerø flyger inte på söndagar just nu, vilket gör att bus4you eller flyg med byten är det som står till buds.
 

Sir Lemon

Medlem
Tack för förslaget.

Just nu trafikerar inte VY Göteborg-Oslo/ Oslo-Göteborg med tåg pga. rådande Covid-19 situation [oklart när de startar igång igen], annars är tåg eller Widerø det Mrs.GOTBound brukar använda för Göteborg-Oslo-Göteborg resor.

Widerø flyger inte på söndagar just nu, vilket gör att bus4you eller flyg med byten är det som står till buds.
Finns ngn möjlighet för flyg hade jag tagit det alla dagar i veckan om inte priset varit för högt :)
 
Toppen