Senaste nytt

Sökes: Göteborg-Hawaii-San fransisco-Göteborg Ekonomiklass

Du har rätt , jag syftade mer på fakir i betydelsen självplågare :)
Ja, det är ju sant. Å andra sidan så tycker jag inte det låter jättejobbigt ändå. 11,5 timmar i ekonomi är helt klart görbart (framförallt om man är på väg på sin bröllopsresa). 3 timmar att käka (gott?) på flygplatsen, ta några pilsner och sträcka på benen. Sen är det ju inte ens sex timmar kvar.

Star alliance är väl mest för att samla poäng för bonusresor, vi har en liten hög med poäng där innan och eftersom vi inte flyger mer än typ 2-3 inrikes och 1 utrikesresa om året känns det smart att hålla sig till en allians så att man någon gång hinner samla ihop poäng nog att få en bonusresa innan poängen brinner inne..
Ok. Ni kan tjäna mer poäng om ni väljer en open-jaw Göteborg-Honolulu, San Francisco-Göteborg och flyger så mycket som möjligt med SAS och köper separat biljett Kona-San Francisco, men det blir också lite dyrare.

Jag är ju inte jättehaj på det här med flygresor, har fått lite kläm på ITA-matrix men har lite svårt att hitta motsvarande resor via flygbolagen senare.
Den går att biljettera hos United. Gå först till United's hemsida United Airlines – Airline Tickets, Travel Deals and Flights (hoppar du över detta tillsynes onödiga steget kan det hända att du får ett felmeddelande) och gå därefter till följande länk och välj samma flyg som du listade ovan: https://www.united.com/ual/en/se/fl...FO_GOT_2018-09-12&sc=0,0,0&px=2&taxng=1&idx=1

Jag vet att det är bättre att boka direkt hos flygbolagen än hos en reseagent, men vad exakt är nackdelen med att boka via typ travellink? (eller kanske för att vara tydlig: Hur skulle bokning via ex travellink eller motsv kunna ställa till det för oss rent konkret?)
Här kan du läsa om det: http://www.businessclass.se/forum/threads/varför-ska-man-inte-boka-via-resebyrå.14109/

Ha en underbar bröllopsresa!

Last edited:
Yes, United lyckades jag biljettera så det fick bli bokning av Göteborg-München-San Fransisco-Honolulu, Kona-SF och sedan SF-Frankfurt-GOT. Hemresan flygs av Lufthansa också, kanske inte är någon större skillnad i ekonomiklass, men det känns lite trevligare än United på något sätt.

17k för två personer, känns bra tycker jag.

Visst att man som någon skrev skulle kunna hitta någon deal på business för motsvarande resa för kanske 20k per person, men i min värld är det inte rimligt att mer än dubbla budgeten för flygresan. Det finns så oerhört mycket roligare saker vi planerar att göra för den slanten när vi är på plats!

Tack för svar alla!

• I vilken kabinklass? Ekonomi

Vad är det som är så mardrömsaktigt med den resan?
För mig är en sådan här resa i ekonomiklass minst sagt en mardröm.

Verkar bara var ett av agehalls många onödiga kommentarer han kastar ur sig titt som tätt...
Förlåt att du inte har något att tillföra till diskussionen. Tråkigt att du projicerar dina egna problem på andra.

Haha, äktenskapet klarar sig nog. För oss vanliga löne-slavar som tycker att flygresan bara är ett sätt att ta sig från punkt A till punkt B och kan gilla läget så är faktiskt ekonomiklass helt OK. Ni kanske skulle öppna era sinnen och testa någon gång :).
Det är många här som testat economy till USA 11h x2 vändande plan och haft nöje.
http://www.businessclass.se/forum/threads/inofficiell-bc-träff-12-mars-på-sk6953-sk6954.92764/
Finns också några här som flyger Stockholm-Hongkong tor economy med vändande plan, helt frivilligt.

Nu får vi ta det lite lugnt:
1. Personliga påhopp onödiga
2. Våra medlemmar har olika förutsättningar
3. Våra medlemmar har olika prioriteringar
4. Våra medlemmar har olika behov
5. Våra medlemmar har olik grad av erfarenhet
Vi måste kunna låta medlemmar med olikheter ha en plats att ställa frågor utan kommentarer om deras behov, erfarenhet, förutsättningar eller prioriteringar.

MVH,
Hans/Senator i rollen som moderator

Toppen