Senaste nytt

Sökes bonusresa Stockholm-Melbourne med eurobonus (ska bjuda pappa)

palmen

Moderator
Stort tack för hjälpen, jag lyckades boka en resa till pappa.

Dock fick jag inte åka över USA, enligt SAS får jag inte åka över USA till Tokyo och sedan Australien.
Rimligt då det är en extrem omväg. Däremot ska du kunna åka
Europa - USA - Asien
eller
Europa - USA - Oceanien
 

eddo

Medlem
Rimligt då det är en extrem omväg. Däremot ska du kunna åka
Europa - USA - Asien
eller
Europa - USA - Oceanien
Kanske är OT men många på SAS kundtjänst vägrar ändå boka det. När jag (tyvärr) behövde ringda kundservice innan nyår då jag behövde ändra min retur från NRT (via USA till europa) slutade det tom med att en agent avbokade min redan bokade resa pga ej tillåten routing. Ringde jag säkert 10 samtal i rad där de menade att Tokyo - USA - Europa inte var giltig routing innan jag tillslut lyckades boka ny hemresa.

Mitt tips - välj engelsktalade kundservice om du vill boka något liknande. Utifrån min erfarenhet bråkar de inte alls lika mycket om routings.
 
Kanske är OT men många på SAS kundtjänst vägrar ändå boka det. När jag (tyvärr) behövde ringda kundservice innan nyår då jag behövde ändra min retur från NRT (via USA till europa) slutade det tom med att en agent avbokade min redan bokade resa pga ej tillåten routing. Ringde jag säkert 10 samtal i rad där de menade att Tokyo - USA - Europa inte var giltig routing innan jag tillslut lyckades boka ny hemresa.

Mitt tips - välj engelsktalade kundservice om du vill boka något liknande. Utifrån min erfarenhet bråkar de inte alls lika mycket om routings.
Lyckades hitta en sällsynt Europa-Nordamerika-Nya Zeeland som en träig agent menade skulle kosta mer poäng än Europa—Oceanien då för många zoner passerades så verkar finnas en massa olika svepskäl för att inte göra sådana bokningar. Vid HUACA var platserna förstås borta
 
Toppen