Senaste nytt

Sökes bonusresa Stockholm-Melbourne med eurobonus (ska bjuda pappa)

Jonathan_87

Ny medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Melbourne
  3. När vill/behöver du resa ut? 17 januari + 45 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Han måste vara hemma senast 20:e april 2023
  5. Hur länge vill du vara borta? 40 dagar +/- 7 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Gärna first men då jag vet att det är svårt att finna går business class bra.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (eurobonus)
  9. Vad är din budget? (per person)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Hitta en resa i first och helst inte för långa byten
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nope :)

Pappa är pensionär och vill hälsa på hans familj i Australien. Eftersom han börjar bli lite till åren tänkte jag överraska honom med en resa i first (om det går att finna) eller business. Han kan i princip åka närsom under jan-feb men han skulle vilja vara borta ca. 40 dagar. Han är som sagt väldigt flexibel och kan åka med kort varsel.

Stort tack på förhand!
 

palmen

Moderator
Vad har du hittat själv när du söker från Europa till Melbourne?

First kommer bli extremt svårt, enda möjligheten med framförhållning är Ana via Tokyo, men brukar vara svårt från Japan till Australien.
Lufthansa kan öppna upp platser dagar innan avgång via städer i Asien om man har tur.

Generellt svårt då det är högsäsong till både Asien och Asien. När jag sökt på senare tid har mesta tillgängligheten varit Air India via Indien.
 

Jonathan_87

Ny medlem
När jag söker på sas.se från Stockholm får jag inte upp något under jan-feb, inte ens ekonomi.

När jag ringde in kunde de hitta lediga flyg som jag inte kunde se när jag sökte på sas.se, hur gör jag för att se den tillgänglighetensom dom gör när man ringer in.

Hur söker du för att hitta Indien?
 

Tamas

Medlem
Du kan söka ben för ben. Antingen på sas sidan eller awardhacks.se, det senare tillåter 7-14 dagars spänn, går betydligt snabbare än sas.se

Jag hittade så länge 8-9-10 februari DEL-BKK/HKG-TPE och sen TPE-BNE, så nära MEL jag kunde komma.
Inget till MEL.

Du kan kanske kolla andra hållet via USA.
 

Philip G

Medlem
På väg hem från bonusresa till NZ (via aus) och vi lyckades bra med att hitta följande routing:

ARN-BKK-SYD / BKK-MEL (Thai business)
SYD-ICN-IST-CPH-ARN (Air NZ, Asiana, Turkish, SAS)

Något rörigt, men given den flexibiliteten du har borde det ju finnas något. Har även för mig att det släpps awardplatser via Kanada, men själv lyckades jag inte hitta connections till/från.

Lycka till!
 

Tamas

Medlem
Jag ringde till SAS och dom sa att dom inte kunde hitta någon resa med avgång i januari eller februari. Kan ni hitta någon resa?
Matar du in GOT/ARN - MEL kommer du inte hitta någonting.
Man behöver leta lite. Som skrevs i tråden det är otroligt glest till just MEL.

Jag hittar SFO/LAX - MEL direkt med United i Economy (16h) efter 7/2. Då finns många platser kvar.

Försök titta på alternativ, e.g. BNE eller SYD och ta sista biten för cash.

T.ex.:
åt vänster (MCT in LHR? räcker det?, finns ARN-OSL-LHR som landar 9:20 annars)
2023-02-01 07:45 SK:ARN-LHR 2023-02-01 09:35
2023-02-01 10:25 UA:LHR-ORD NH:ORD-HND 2023-02-02 20:45
2023-02-02 22:50 NH:HND-SYD 2023-02-03 10:35 9:45

Eller ännu bättre 1 februari, business hela vägen:
1674208227159.png

1674208271222.png


åt höger (övernattning i HND):
2023-02-08 06:25 LH:ARN-FRA LH:FRA-HND 2 2023-02-09 10:30
2023-02-10 08:40 NH:HND-SYD 1 2023-02-10 20:15
 
Last edited:
Toppen