Senaste nytt

Sökes: Bonusresa med SAS Eurobonus, Nära Nice -> Italien

Vad får dig att tro det? M&M har bättre tillgänglighet på LH Group än vad Eurobonus har.

Å andra sidan har inte TS specat vilken typ av miles/poäng som skulle användas för en award, så det är ju ett bra fynd oavsett.

Jag gissar på att TS ska boka med Eurobonus då det står i hans signatur att han är EBG.

Jag har inte så stor erfarenhet av att boka award-resor på LH-gruppen från Eurobonus så vet inte hur mycket tillgänglighet de släpper till övriga bolag vs. internt.

För info: så hittar jag inte platserna på SWISS hos Eurobonus, så är nog att de endast finns för M&M-medlemmar (har ingen status hos M&M)

Last edited:
Jag gissar på att TS ska boka med Eurobonus då det står i hans signatur att han är EBG.
Assumptions are the mother of all fuckups. Bara för att man har status på ett ställe innebär det på inget sätt att man inte har en massa poäng liggandes på olika ställen som kan användas till sådant här. Vi är många som har lite spridda skurar hos olika bolag för att det kan vara bra att ha...

Å andra sidan har inte TS specat vilken typ av miles/poäng som skulle användas för en award
Det är ju korrekt att det inte står i den ursprungliga posten OP men i titeln står det:
Sökes: Bonusresa med SAS Eurobonus

Så det får väl tolkas som att han vill resa för Eurobonuspoäng. :)

Hittat 2 awardplatser NCE-PMO på söndag 5/8 via SWISS, finns både Economy och Business.
De borde gå att boka från EuroBonus också.
Visa bifogad bild 78075

Hemresa finns några alternativ
Torsdag 9/8 med SWISS, endast i Business via ZRH (LX2511 och LX1254)
Fredag 10/8 samma som ovan
-- extra även om det blir sen ankomst för er
Lördag 11/8 med SAS, endast i Economy (direktflight SK1850)
Lördag 11/8 med SWISS, endast i Business via ZRH (LX2511 och LX1254)

Blir ganska långa resdagar med byte i ZRH, men de förbindelser som existerar ner i Italien är via ZRH,VIE, FRA och MUC.
Det är lite vad man prioriterar och värderar sina poäng, tror precis som @Agö att ni kan hitta bra LCC-biljetter

Kan nog gräva fram fler alternativ om det är intressant

Tack för att du kollade!! Tycker som andra skriver inte riktigt att det är värt En heldag resande :-(

Hmm. Jag är rätt flexibel i resandet. Om man tar sig sig Turin eller Milano, går det att hitta något där? Eller kan man tänka sig någon annan flygplats?

Annars kan jag tänka mig att byta ort helt. Vill hitta något härligt ställe med sol och bad. Gärna bra mat och vin (därav Italieniden från början)

Om det är svårt/dyrt att få tag på vettiga flygbiljetter (och tveksamt värde att spendera EB-poäng på att åka via Zurich/Bryssel/etc), har ni övervägt att inte flyga alls utan hålla er lite närmare? Ni är ju villiga att köra/åka till Milano/Turin, men om det är avkoppling med sol och bad som är målet så finns det ju faktiskt en hel del trevliga ställen inom det bilavståndet från Nice.
T.ex. om ni bara precis åker över gränsen till Italien så verkar det finnas en hel del trevliga ställen i Ligurien:
Best Beaches in Liguria where to go (har inte varit själv dock)

Sen så är problemet reducerat till att hitta biljett hem till Sverige (från Nice/Milano/Turin/Genoa).

Tack för att du kollade!! Tycker som andra skriver inte riktigt att det är värt En heldag resande :-(

Hmm. Jag är rätt flexibel i resandet. Om man tar sig sig Turin eller Milano, går det att hitta något där? Eller kan man tänka sig någon annan flygplats?

Annars kan jag tänka mig att byta ort helt. Vill hitta något härligt ställe med sol och bad. Gärna bra mat och vin (därav Italieniden från början)

Jag tycker antingen tåg eller bil. Om du vill använda EuroBonuspoäng måste du fortfarande ”upp” till FRA/MUC/VIE/GVA/ZRH och då går det tid.

Toppen