Senaste nytt

Sökes: Bonusresa med SAS Eurobonus, Nära Nice -> Italien

  • Varifrån vill du börja din resa? Helst Nice men kan röra oss till närliggande flygplats, typ Turin, MIlano, osv
  • Var är din destination? Något ställe i italien med sol och bad och avslappning. Helst någonstans där man enkelt och snabbt kan ta sig till slutdestinationen. Tänker mig Sicilien, Sardinien eller Neapel.
  • När vill/behöver du resa ut? Söndag 5/8 eller måndag 6/8
  • När vill/behöver du komma hem? Lämna tidigast torsdag 9/8 eller senast vara hemma lördag morgon 10/8
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass: Spelar ingen roll, helst Premium men ekonomi går bra
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
  • Vad är din budget? (per person) Helst bonusresa
  • Vad är det viktigaste för dig? Att vi kommer iväg överhuvudtaget. Verkar vara jättesvårt att hitta flyg
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? nej
 

Senator

Moderator
Jag kan tipsa om Sorrento på Amalfikusten som destination. Har precis skickat ner en kollega som är lyrisk, och vi åker själv en vecka i september för tredje året i följd. Enklast är att flyga till Neapel, alternativt Rom men det blir 4t i bil.

Om du använder SAS nya tjänst kan du också söka Bromma via Brussels till Neapel (NAP) med Brussels Airlines. Där finns platser ibland men vi hade själv svårt att hitta bonusplatser, även som Senator med Lufthansa i september så jag behövde köpa plåtarna då vi inte vill åka 06.10 med infant.

Det kan vara billigare/bättre värde att köpa en biljett med Lufthansa med tanke på skatter och avgifter på bonusresor.
 
Hej!

Sorry, inser när jag läser igen styr jag är otydlig. Jag kommer att befinna mig nära nice så det blir min ursprungsstart. Alltså inte från Sthlm. När jag flyger hem vill jag åka via Sthlm. Har använt SAS nya tjänst samt United men har svårt att hitta några routes som funkar. Därför jag ville ta hjälp. Har hyrbil i nice så kan tänka mig att köra till närliggande flygplats också
 

Agö

Medlem
Här känns LCC som det enda rätta valet.Hålla på att hatta upp till Bryssel för att sedan åka söderut igen verkar omständligt för en så kort resa.

easyJet flyger till såväl Neapel, Cagliari, Catania och Olbia. Det skulle jag gå på.
 

bjorkroth

Medlem
Hittat 2 awardplatser NCE-PMO på söndag 5/8 via SWISS, finns både Economy och Business.
De borde gå att boka från EuroBonus också.
upload_2018-7-24_14-30-14.png


Hemresa finns några alternativ
Torsdag 9/8 med SWISS, endast i Business via ZRH (LX2511 och LX1254)
Fredag 10/8 samma som ovan
-- extra även om det blir sen ankomst för er
Lördag 11/8 med SAS, endast i Economy (direktflight SK1850)
Lördag 11/8 med SWISS, endast i Business via ZRH (LX2511 och LX1254)

Blir ganska långa resdagar med byte i ZRH, men de förbindelser som existerar ner i Italien är via ZRH,VIE, FRA och MUC.
Det är lite vad man prioriterar och värderar sina poäng, tror precis som @Agö att ni kan hitta bra LCC-biljetter

Kan nog gräva fram fler alternativ om det är intressant
 

Senator

Moderator
Ja då är det en helt annan fråga. Då är jag med på @Agö linje eller sätta en distans hur långt du är villig att köra.
 
Toppen