Senaste nytt

Söker tips på bästa premium economy stol till USA östkust

Jag har testat SAS PE och Air Canada PE, båda är likvärdiga så jag tror absolut SAS till EWR och tåget till Philly är ett väldigt angenämt sätt att åka, förhoppningsvis mindre påverkad av förseningar än inrikesflyg också.

Jag har inte testat American och det var ganska länge sedan jag flög med BA i Premium Economy.

Men personligen skulle jag nog satsa på British Airways om du skall flyga oneworld. Kanske framför allt för att de har Premium Economy på varje flyg medan American enbart har det på vissa modeller. Bägge bolagen flyger direkt på Philadelphia från London men American med flygplan som normalt INTE har Premium Economy ännu (A330-300).

Fördelen med att flyga American ut från London är väl att du kan nyttja F-loungerna i LHR T3.

Har ingen aning om det är olika poängintjäning till AY Plus beroende på vem du flyger med, men Finnair har codeshare på alla flygen om jag förstår det rätt.

AA:s PE verkar få väl så bra recensioner som BA:s, men jag har inte själv flugit någondera.

Flyger du från HEL kan du ju ta AY till olika orter i Europa som AA flyger till PHL från
Philadelphia International Airport - Wikipedia

En potentiell fördel(?) är preclearance i Dublin (A332 med PE)

Tack hittills helt relevanta input. Flyga EWR+tåg är alltid ”not bad”, eller så direkt på AA/BA till PHL mest attraktivt naturligtvis. Söker dock opinionen med AA eller BA premiun eco stol... kanske risker är större med ingen/värre PE stol på AA vad jag lärt mig nyss.
Börjar även fundera åka dit ägen på dagsflyg med AA/BA då kan man trivas acceptabelt i prem eco men ta hemvägen AY via JFK i eco och upgradera mig till business.

Toppen