Senaste nytt

Söker tips på bästa premium economy stol till USA östkust

FFlash

Medlem
Dear expertsl Som lyder. Jag har möjlighet att boka premium eco så jag vill testa.

Slutdestination PHL, men kan även åka till EWR eller närliggande flygplats, eller kan ta omvägar (eller bil) för en bättre longhaul product.
Jag har Diamond hos SAS så jag kan ju boka Plus till EWR och hoppas på courtesy upgrade, men ville testa premium eco på BA eller AA.
Gillar SK Plus, anser ni att jag borde köra det helt enkelt och glömma BA/AA?
Jag har OWE kort hos AY om det spelar roll för val av BA eller AA

Finns det även visa flygplan att undvika hos AA/BA eller rutt som har ett visst plan som har betydligt bättre premium eco?

Viktigast är sittkomfort! Stolen får avgöra. Har ingen BA/AA prem eco erfarenhet.

Tack för hjälpen!
 

FFlash

Medlem
Tror SK är bland de bättre helt klart. Dessutom ger det ju dig många poäng.. Samt direktflyg till EWR från ARN.
Men om vi bortser från det, så TROR jag AF har bra premiumstolar. Har ej testat själv, men det ser så ut.
Premium Economy - Service on board

Tack för input men jag ska kanske poängtera att alternativet till SAS måste vara oneworld då jag vill utnyttja OWE möjligheter samt kreditera till AY poäng isåfall :)
 

AABack2ARN

Medlem
Jag har inte testat American och det var ganska länge sedan jag flög med BA i Premium Economy.

Men personligen skulle jag nog satsa på British Airways om du skall flyga oneworld. Kanske framför allt för att de har Premium Economy på varje flyg medan American enbart har det på vissa modeller. Bägge bolagen flyger direkt på Philadelphia från London men American med flygplan som normalt INTE har Premium Economy ännu (A330-300).

Fördelen med att flyga American ut från London är väl att du kan nyttja F-loungerna i LHR T3.

Har ingen aning om det är olika poängintjäning till AY Plus beroende på vem du flyger med, men Finnair har codeshare på alla flygen om jag förstår det rätt.
 

Jonas C

Medlem
Men om vi bortser från det, så TROR jag AF har bra premiumstolar. Har ej testat själv, men det ser så ut.
Flög Air France Premium Economy hem från New York i våras. Mycket trevlig produkt med bra mat och Champagne ombord. Stolen var bra, men SAS Plus stolen är snäppet bekvämare.
 

Canadien

Medlem
Jag hade tagit ett bolag som flyger direkt till PHL från Europa. Inte SAS plus ett trist United Express Embraer i ekonomi i 2h inrikes US efter en longhaul.
 

mika

Medlem
Jag hade tagit ett bolag som flyger direkt till PHL från Europa. Inte SAS plus ett trist United Express Embraer i ekonomi i 2h inrikes US efter en longhaul.

När jag reser till Philly flyger jag till Newark och tar sedan Amtrak. Tåget tar 1 ca timme från EWR och går till central Philadelphia (30th Street Station). Bor man centralt i Philly fungerar det mycket bra.
 
Toppen