Senaste nytt

Söker: Stockholm-Tokyo i Business class med Star Alliance i September 2018.

Förra året släppte Singapore Airlines en del billiga destinationer i Maj

[Business class] Stockholm/Göteborg-Australien/Nya Zeeland T/R, Singapore Airlines, från 20.800 SEK | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det fanns även Tokyo med bra pris, så håll ögonen öppna på om de kommer med en ny kampanj. Med Singapore Airlines kan du alltid boka in en stopover i Singapore på ut- eller hemresan.
Som @Canadien föreslår, Singapore Airlines Business class biljett med open jaw mellan Tokyo och Seoul samt stopover i Singapore kan vara ett bra alternativ.

Screenshot20180521 01 ITA.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vill du inte flyga via Moskva, kan du också flyga via Köpenhamn för ca 800 SEK dyrare.

Screenshot20180521 02 ITA.png

Tokyo Narita->Seoul Incheon med Ethiopian Airlines Economy class kostar ca 1.400 SEK inkl. skatter.
Det är ca två timmars flight.

Hört mycket dåligt om Asiana - samt av mina vänner i HK som jobbar på Cathy så är Koreanska-flyg att undvika generellt sett pga kulturen av att man aldrig rättar sin överordnad (vilket leder till att misstag sker oftare etc). Dock ingen egen erfarenhet!

Okey, jag har hört mycket bra om Asiana First, men du kanske har rätt.

Som @Canadien föreslår, Singapore Airlines Business class biljett med open jaw mellan Tokyo och Seoul samt stopover i Singapore kan vara ett bra alternativ.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vill du inte flyga via Moskva, kan du också flyga via Köpenhamn för ca 800 SEK dyrare.

Detta förslag tycker jag ser bra ut om det skulle passa trådstartaren.

Tack @Canadien och @Dr. Miles för detaljerad information. Så tacksam för hjälpen! Kommer vänta lite till och se om det släpps ytterligare något erbjudande innan Maj är slut. Men detta är helt klart det bästa alternativet samt trevligt att åka med SG.

Tycker att både Asiana och framförallt Korean tillhör några av världens bästa flygbolag. Smaken är som baken antar jag.
Hört mycket dåligt om Asiana - samt av mina vänner i HK som jobbar på Cathy så är Koreanska-flyg att undvika generellt sett pga kulturen av att man aldrig rättar sin överordnad (vilket leder till att misstag sker oftare etc). Dock ingen egen erfarenhet!

Toppen