Senaste nytt

Söker: Stockholm - Montreal

Vad tror ni förövrigt om att köra följande resplan med en 6 månaders infant:

ARN - ORD (Awardresa i business)
ORD - YUL (Cash)
YUL - ORD (Cash)
ORD - CPH - ARN (Awardresa i business)

Om du skall åka samma dag är svaret nej. Jag skulle undvika boka via USA om ni inte jag avsikt att stanna flera dagar.

En mer generell fråga - kan man ringa till Tallinn utan en färdig resplan och få hjälp av dem att ta fram en, eller föredrar dem att du har allting klart när du ringer?

En mer generell fråga - kan man ringa till Tallinn utan en färdig resplan och få hjälp av dem att ta fram en, eller föredrar dem att du har allting klart när du ringer?
De kan leta åt dig, de tar rätt bra betalt för detta numera också, d v s 450:- per pers i bokningsavgift när du väl bokar. Så låt dem jobba lite. Kostar inget om du inte bokar.

Gott! Nu ska dem få jobba :D

Måste ju låta lillknodden träffa sin familj i kanada :)! Tack för all hjälp!

Man kan behöva tipsa dem om att söka t ex via BRU, annars kanske de bara berättar om det som först dyker upp. Austrian har haft ganska god tillgång i Business till/från Montreal senaste tiden, inte provat den rutten dock. Tror det är ett mindre plan, typ 767

Man kan behöva tipsa dem om att söka t ex via BRU, annars kanske de bara berättar om det som först dyker upp. Austrian har haft ganska god tillgång i Business till/från Montreal senaste tiden, inte provat den rutten dock. Tror det är ett mindre plan, typ 767
Och betänk att de flesta gånger man ringer nuförtiden så vägrar de boka annat än det man får upp på hemsidan. Det kan ta fler och fler försök innan man kommer fram till någon som kan tänka sig att gå runt reglerna lite (men det brukar ofta gå till slut).

När du säger stanna flera dagar, menar du i Chicago då? Är customs köerna brutala i Chicago också?
Både customs och immigrations brukar gå smidigt i Chicago nuförtiden. Det tar lite längre tid om det är first-time-esta, me så farligt brukar det inte vara.

Däremot kan det alltid ske förseningar, t.ex. på grund av väder. (Särskilt på vintern, men det är ju inte det det handlar om här)

Särskilt med en infant skulle jag absolut inte boka ett flyg vidare samma dag på separat biljett, det kan bli väldigt stressigt och det är ingen annan som har något som helst ansvar om du missar det. Däremot skulle jag själv tycka det var OK med flyg nästa dag vidare till nästa destination, då hinner man ju med största sannolikhet fram även vid ombokning.

Tackar :) Hittar lite resor nu, dock i eco.. känns inte skitkul att lägga sina poäng på det! men får leta vidare
Eco, särskilt med så lång förvarning, ska du inte lägga poängen på. Bättre då att köpa en billig cash-biljett och sikta på att uppgradera (flyger du SAS på longhaul kan du ju då t.ex. lägga bud med plusgrade och fortsatt använda dina EB-poäng).

Toppen