Senaste nytt

Söker: Stockholm – Australien & Nya Zeeland i First eller Business med Star Alliance

OK, inte sett någon få till en sådan bokning med eurobonus men kan ju ha missat något.
Osäker på om det var gamla eller nya Business, men jag talade med Tallinn tidigare i veckan och dom sa att det fanns ledigt i C på SIN-SYD med SQ ombord A380.
Jag hade en tanke på att kanske byta SIN-BKK-SYD till SIN-SYD direkt, men jag bytte aldrig.
Kanske jag har varit för snabb. Har för mig jag sett att SQ317 är nya business på A380 mellan LHR och SIN. Men hittar inte nu för att kunna bekräfta. Fanns väl nån guide nånstans? Seatingen är väl den samma i nya och gamla (1-2-1). Får väl vänta och se.
Ok, kollat på det lite, och tricket var tydligen:
Skärmavbild 2019-02-03 kl. 07.27.47.png

källa: milelion.com

jag har i manage my booking detta:
Skärmavbild 2019-02-03 kl. 07.28.53.png

On top of this så finns det en hel del review på youtube på rutten där det tydligt syns det är nya.
Pointsguy har också recenserat.
Så jag har en bokning på nya. Dock är dubbelsäng sätena låsta (det är bulkhead raderna (11, 91 och 96), jag vet inte @D.A hur man bokar dessa. Har för mig jag har sett någon som fått till det och att det då bara var att välja, nån annan hade ringt in och då gick det inte då sätena inte var tillåtna på awardbokning så det är lite otydligt...

Befinner mig just nu på resa ARN-SIN(DME)-AKL-CHC-SIN-LHR-ARN
Alla segment i SQ Business förutom sista som är SAS Plus

Två inspel då jag precis som trådstartaren ville försöka få till delar av resan i F men gjorde en annna bokning först för att säkra upp:
1. Om du bokar flera segment på varandra med SQ kan de bli married. Det hände för mig och omöjliggjorde ombokning till LH F eftersom jag då behövt boka av/om sista benet också.
2. Jag åker A380 hem med SQ men det är gamla C. De roterar nya gamla på sträckan LHR/SIN men vet om om nya går att boka.

Kanske jag har varit för snabb. Har för mig jag sett att SQ317 är nya business på A380 mellan LHR och SIN. Men hittar inte nu för att kunna bekräfta. Fanns väl nån guide nånstans? Seatingen är väl den samma i nya och gamla (1-2-1). Får väl vänta och se.

Ok, kollat på det lite, och tricket var tydligen:
Visa bifogad bild 85971
källa: milelion.com

jag har i manage my booking detta:
Visa bifogad bild 85972

On top of this så finns det en hel del review på youtube på rutten där det tydligt syns det är nya.
Pointsguy har också recenserat.
Så jag har en bokning på nya. Dock är dubbelsäng sätena låsta (det är bulkhead raderna (11, 91 och 96), jag vet inte @D.A hur man bokar dessa. Har för mig jag har sett någon som fått till det och att det då bara var att välja, nån annan hade ringt in och då gick det inte då sätena inte var tillåtna på awardbokning så det är lite otydligt...

Jag bokade i fredags en 2-4-1 ( Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019 | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ) med LHR-SIN (SQ317) på ett leg och det ska vara en A380 med en seat map som ser ut som, enligt skärmdumpen, "den nya" business kabinen.
Har även SIN-ZRH (SQ346) på samma bokning som ska flygas med en A380 och den ska också ha den uppdatera business kabinen.
Nu ska jag inte åka förens december/januari så mycket kan hända men jag hoppas verkligen på att få åka med den uppdaterade kabinen.

Jag bokade i fredags en 2-4-1 ( Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2019 | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor ) med LHR-SIN (SQ317) på ett leg och det ska vara en A380 med en seat map som ser ut som, enligt skärmdumpen, "den nya" business kabinen.
Har även SIN-ZRH (SQ346) på samma bokning som ska flygas med en A380 och den ska också ha den uppdatera business kabinen.
Nu ska jag inte åka förens december/januari så mycket kan hända men jag hoppas verkligen på att få åka med den uppdaterade kabinen.
helt klart trevlig, men som jag skrev i min rapport http://www.businessclass.se/forum/threads/semi-live-förstaklass-weekend-i-shanghai.95213/page-6 Så var jag faktiskt inget superfan av den vinklade sovpositionen.

Dock för att återgå till trådskaparens frågor och input så är ju SQ definitivt en gryt bra produkt!
Befinner mig just nu på resa ARN-SIN(DME)-AKL-CHC-SIN-LHR-ARN
Alla segment i SQ Business förutom sista som är SAS Plus

Två inspel då jag precis som trådstartaren ville försöka få till delar av resan i F men gjorde en annna bokning först för att säkra upp:
1. Om du bokar flera segment på varandra med SQ kan de bli married. Det hände för mig och omöjliggjorde ombokning till LH F eftersom jag då behövt boka av/om sista benet också.
2. Jag åker A380 hem med SQ men det är gamla C. De roterar nya gamla på sträckan LHR/SIN men vet om om nya går att boka.
Ja, detta är bra input. Jag har samma dilemma på en resa till Bali. Där sade agenten tydligt att om de bokar på DPS-SIN till redan gjorda SIN-CPH så kommer det att bli married segments och det gör att jag inte kan ändra endast en av dessa sträcker senare. Jag frågade nämligen om det gick bra att längre fram ändra till nånstans i malaysia eller vietnam till exempel istället för Bali om vi vill testa nåt annat.
Nej, det går inte utan att släppa SIN-CPH i First class och sedan hoppas kunna boka om samma platser (om) de går tillbaka till award inventory. Det vågar man ju inte riska så nu blir det Bali helt enkelt.

Antar då i retrospekt att jag är fast med LHR-SIN-DPS på utresan också. Där hade jag ev velat boka LH i First till SIN om det nu skulle vara möjligt. Den är ju tämligen svår att få till.

Ett tredje alternativ är Thai First men jag är osäker på vilka rutter det finns på i mitt fall? Det diskuteras även lite om en fin lounge i Bangkok som man kan besöka?

Frågor om bokningsförfarande

Som jag förstår det så släpps inte Singapore Airlines First/Business förrän tidigast ca 330 dagar innan avfärd; Thai Airways är jag osäker på. Jag kommer att sätta upp alerts på Expertflyer och tittar på sidan dagligen. När något kommer upp så ringer jag Tallinn direkt. Vilka misstag skulle jag kunna göra här?
enligt denna tråd http://www.businessclass.se/forum/threads/när-släpper-thai-airways-first-award-platser.33085/
så är det 337 på Thai.

Med tanke på att SQ first har försvunnit så är väl egentligen alternativet Thai via BKK (förhållandevis lätt) från LHR, CDG, eller vid säsong FRA. De har väl numera slopat MUC-BKK vilken jag åkt tidigare.
LH kan du ju sedan boka om till närmare inpå. Frågan är bara hur du kan få till det bra i Asien sedan. LH flyger till många ställen med first, men om du vill få till first sedan även vidare så är det begränsat.

ANA släpper ju sällan eller aldrig två platser, annars hade det kunnat vara bra.
Asiana finns via Seoul, brukar också vara rätt lätt att få till platser. Vet dock inte om de har Seoul-Sydney men förutsätter det. Dock inte i First kanske...

Är det något jag bör tänka på vid mina sökningar på Expertflyer samt bokningsförfarandet genom Tallinn?

Kan ni rekommendera morgon, eftermiddags- eller kvällsflyg vid departure från Europa? Samta vice versa

Är det något jag bör tänka på vid mina sökningar på Expertflyer samt bokningsförfarandet genom Tallinn?

Kan ni rekommendera morgon, eftermiddags- eller kvällsflyg vid departure från Europa? Samta vice versa
Jag gillar em/kväll typ 16-19 nånting från EU. Hinner äta/dricka samt sova.
Hemåt gillar jag kvällsflyg för att komma rätt i dygnet igen. Lyfta 22-24 nånting från asien.

Jag är lite osäker på om jag följer ditt resonemang här, skulle du kunna vara vänligen och utveckla det?
Boka vad som helst nu och ändra till något som passar er när det dyker upp platser.
Då kan ni ha bokat ekonomi hem och ändra till business/first när dessa platser blir tillgängliga.

Toppen