Senaste nytt

Söker sol semester 2024/25 Eurobonus resa.

  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Asien, Zanzibar eller t.ex Mexico. Vi vill ha sol & bad.
  • När vill/behöver du resa ut? från 20 dec - 2 jan
  • När vill/behöver du komma hem? 14 dagar från utresa.
  • Hur länge vill du vara borta? 10-14 nätter
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna 1st 6åring
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star alliance
  • Vad är din budget? (per person) Har 250 000 EB poäng + 2-4-1 Voucher , och kan tänka mig att köpa 1st biljett för pengar.
  • Vad är det viktigaste för dig? Smidig resa, minimera antal stop.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Vet att folk brukar skriva att det är skit enkelt att hitta resa själv, Men jag är bra på många saker men inte just det. Så otrevliga kommentarer om att det finns massvis av resor att hitta själv kan jag vara utan. Jag hade inte skrivit här om jag visste exakt hur jag ska leta fram resan, det hoppas jag alla förstår?? :)

Vi är öppna förslag, men vill helst fira nyår borta, i värmen. Asien kan låta luddigt, men tänker bara vi kommer nånstans i asien så kan vi ta oss vidare enkelt och smidigt därifrån sen :)
 

eddo

Medlem
Finns en hel del platser med LH till ICN och KIX. Sök från MUC/FRA/VIE så finns det en del platser i mellandagarna om det kan vara intressant. Till ICN har jag endast hittat vid sökning från VIE. Till KIX går att hitta direkt från MUC.

Från ICN/KIX är det bara att leta vidare, antingen efter awards eller revenue, till önskad destination.

Kanske finns andra destinationer men dessa är de jag sökt (och hittat).

Lycka till! :)

Edit: såg även någon biljett med LX till PVG i mellandagarna om man söker från VIE.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Ni är lite tidigt ute, biljetter har släppts för utresa, men inte för hemresa.

Det finns hur mycket som helst att hitta för utresan, tricket är att fungera söker från Wien, då dyker väldigt mycket upp med Lufthansa tex. Sen får man bygga på med flyg till Wien också men det ska gå lägga i samma bokning.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MeddanSwe

Medlem
Ni är lite tidigt ute, biljetter har släppts för utresa, men inte för hemresa.

Det finns hur mycket som helst att hitta för utresan, tricket är att fungera söker från Wien, då dyker väldigt mycket upp med Lufthansa tex. Sen får man bygga på med flyg till Wien också men det ska gå lägga i samma bokning.

Vilka destinationer menar du att du hittar då förutom ovan nämnda KIX och ICN när man söker från VIE?
 

HenrikAI

Medlem
Vilka destinationer menar du att du hittar då förutom ovan nämnda KIX och ICN när man söker från VIE?

Nu vet jag inte vad @palmen sökt på men jag hittar i alla fall till HND, NGO, PVG, PEK. Kanske inte hur mycket som helst hit, men 5-9 platser vissa dagar.

Finns också flyg med 1 plats i business (ej Lufthansa-Wien-tricket) till TPE, SIN, NRT, BKK, HKG, DAD.

Sedan orkade jag inte söka mer :)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

MeddanSwe

Medlem
Nu vet jag inte vad @palmen sökt på men jag hittar i alla fall till NRT, HND, PVG, PEK.
Finns också flyg med 1 plats i business till TPE, SIN, BKK, HKG, DAD.

Sedan orkade jag inte söka mer :)

Det var tydligt i ditt inlägg - men verkade som @palmen hintade om andra möjliga destinationer i Business för fler än 1 person så som jag läste det...
 
Last edited:

Rickard_O

Medlem
Vet att folk brukar skriva att det är skit enkelt att hitta resa själv, Men jag är bra på många saker men inte just det. Så otrevliga kommentarer om att det finns massvis av resor att hitta själv kan jag vara utan. Jag hade inte skrivit här om jag visste exakt hur jag ska leta fram resan, det hoppas jag alla förstår?? :)
Så det du säger är att din tid är viktigare än alla andras så dom ska göra jobbet åt dig?
Du har ju inte ens försökt uppenbarligen och förlitar dig på att andra ska göra jobbet åt dig och sen får man inte kritisera? :D
Varit medlem i snart 9 år och har inte lyckats läsa dom väsentligaste trådarna i forumet om hur man hittar resor.

Det finns betaltjänster för sånt här om man själv inte orkar göra grovjobbet.

Du ville inte ha någon otrevlig kommentar, men nu fick du det ändå, grattis!
 

MeddanSwe

Medlem
Så det du säger är att din tid är viktigare än alla andras så dom ska göra jobbet åt dig?
Du har ju inte ens försökt uppenbarligen och förlitar dig på att andra ska göra jobbet åt dig och sen får man inte kritisera? :D
Varit medlem i snart 9 år och har inte lyckats läsa dom väsentligaste trådarna i forumet om hur man hittar resor.

Det finns betaltjänster för sånt här om man själv inte orkar göra grovjobbet.

Du ville inte ha någon otrevlig kommentar, men nu fick du det ändå, grattis!

Nu blir det OT men jag skulle ändå vilja tillägga att det måste vara ok att fråga dessa frågor - varför finns mallen för denna typ av trådar ens isåfall? Många här sitter på oändlig kunskap och letar roliga routings som de själva aldrig åker på till slut.

Vi är jävligt bra på att gatekeepa saker som man själv inte har nytta av på det här forumet, varför inte dela med sig? Är inte det vad ett forum är till för? Trådstarten må vara klumpig, men va fan? Det räcker väl med att ge tips som @eddo gör? Ingen har bett dig att lägga tid på att leta specifika resor för just trådskaparen? Tror absolut ingen förväntar sig att folk på forumet ska agera resebyråer "gratis", men att skriva två rader med tips på routings som man upptäckt är fan inte mycket begärt.

Jag sitter själv och letar resor till samma destination som trådskaparen och har spenderat säkert 10h på att försöka hitta bra resor, har ännu inte hittat något, men ifall jag hade gjort det så hade jag delat med mig av detta i tråden då någon uppenbarligen skulle ha nytta av den informationen jag samlat på mig. Därför försöker jag dra ut tipsen från t ex @palmen som hintade om något.
 

Rickard_O

Medlem
Nu blir det OT men jag skulle ändå vilja tillägga att det måste vara ok att fråga dessa frågor - varför finns mallen för denna typ av trådar ens isåfall? Många här sitter på oändlig kunskap och letar roliga routings som de själva aldrig åker på till slut.

Vi är jävligt bra på att gatekeepa saker som man själv inte har nytta av på det här forumet, varför inte dela med sig? Är inte det vad ett forum är till för? Trådstarten må vara klumpig, men va fan? Det räcker väl med att ge tips som @eddo gör? Ingen har bett dig att lägga tid på att leta specifika resor för just trådskaparen? Tror absolut ingen förväntar sig att folk på forumet ska agera resebyråer "gratis", men att skriva två rader med tips på routings som man upptäckt är fan inte mycket begärt.

Jag sitter själv och letar resor till samma destination som trådskaparen och har spenderat säkert 10h på att försöka hitta bra resor, har ännu inte hittat något, men ifall jag hade gjort det så hade jag delat med mig av detta i tråden då någon uppenbarligen skulle ha nytta av den informationen jag samlat på mig. Därför försöker jag dra ut tipsen från t ex @palmen som hintade om något.
Klart man kan fråga om hjälp, det handlar om på vilket sätt du gör det.
Varför mallen finns om du frågar mig så är det för liknande frågeställningar, men när det är det första man tar till för man ORKAR inte lära sig hur man bokar en resa då tycker jag den används på fel sätt.
Det ska vara en sista utväg, "Jag har sökt på det här sättet, jag har kollat i dom här kanalerna men jag kan inte hitta någonting" då kan man slänga upp en förfrågan.
Att skicka upp en mall med "Här, boka en resa åt mig 'Chatflights-Jr.' jag vill inte betala för det men jag vill gärna ha tjänsten" då tröttnar jag iaf.
Visst jag kan läsa och gå vidare med mitt liv, och det har jag gjort tusentals gånger, men nu tröttnade jag.

Jag anser helt enkelt att man får fan lägga ner lite jävla energi själv innan man ber om allt på ett silverfat, funkar ju uppenbarligen för jättemånga, men inte alla.

Det är arrogansen i det hela jag stör mig på, inte frågan i sig.
 
Toppen