Senaste nytt

Söker prisvärt hotell i New York i Juli

Senator

Moderator
Då är ett King room high floor bokat. Glömde boka efter vår diskussion i en annan tråd men priset hann gå ner 20 usd per natt. Så nu strax under 150 per natt. Nu hoppas jag det lever upp till min höga förväntningar jag fått av @Senator ;).

Ja, höga förväntningar du.. Det är små rum, inte lyxigt med grymt värde för $150 :)
 
Ja, höga förväntningar du.. Det är små rum, inte lyxigt med grymt värde för $150 :)
De låg på drygt 30 kvadrat, så det kommer inte vara det minsta rummet jag sovit på i NYC ;).

De andra hotellbokningar jag haft har legat på drygt 10k för tre nätter, så jag är glad för ditt tips som nu hamnar på 4.5k. I och för sig utan frukost. Så det blir att äta frukost för 6k ;).
 
Det beror på vad man ska göra och vart. Mest värdefull är Airbnb. Vill man ändå stanna på ett hotel då alla hotel runt om FN och nere i FiDi och Battery Park kan vara ett fynd just nu pga sommar. I Juli händer inget, man kanske kan även hitta något billigt nära Time Square. Annars The Manhattan hotel at Times Square eller Row hotel kan vara ett bra spot. Vill man få pöäng och liknande då bör man inte boka stora kedjorna via Hotwire/Priceline/Expedia/Hotels.com då dessa bokningar är oftast sålda utan pöäng.
 
Toppen