Senaste nytt

Söker prisvärt hotell i New York i Juli

Hotellpriser i NYC varierar kraftigt, dag för dag, så utan exakta datum är det omöjligt att ge råd.

Jag har nyligen bokat hotell där för under $200/natt inför nästa vecka, om det kan utgöra något slags riktmärke. Då pratar vi iofs främst Hampton Inns och liknande, dvs inga direkta lyxhotell. Men även Conrad gick att få för runt $130+16000p/natt.
Sorry, missade att skriva det. Det är 10-13 juli.

Tyvärr inte, var längesedan jag hade det. Jag har tappat all hotellstatus tror jag. Jag har de senaste åren inte aktivt jobbat för hotellstatus. Dumt såhär i efterhand.

Ok.. använd denna om du vill till de priser. Du får inte frukost, men det ligger Starbucks nära båda:
Hilton Worldwide | MVP Travel

OBS! Rummen är rätt små på båda, men bra pris.. Jag gillar Fashion District som ligger bra till och är rätt nytt. Helt ok takbar också...

Ink48 är superbra, tycker jag.

Suverän utsikt mot "centrum" om man har rum högt upp åt rätt håll. Ungefär 15 minuter promenad till Times Square.

Ok.. använd denna om du vill till de priser. Du får inte frukost, men det ligger Starbucks nära båda:

OBS! Rummen är rätt små på båda, men bra pris.. Jag gillar Fashion District som ligger bra till och är rätt nytt. Helt ok takbar också...

Intressant länk, tack @Senator , hittade Hilton Millenium mina datum för 159usd per natt. (+tax) har bokat på Marriott Downtown för ganska exakt samma pris, skiljer 10usd.
Marriott är avbokningsbart till dagen innan ankomst.

Har läst mycket gott om Marriott och har själv bott på Millenium, någon som bott på båda som kan säga om ena e bättre än andra?

Antar att Hilton ger EB poäng även på bokning via denna sida?

Intressant länk, tack @Senator , hittade Hilton Millenium mina datum för 159usd per natt. (+tax) har bokat på Marriott Downtown för ganska exakt samma pris, skiljer 10usd.
Marriott är avbokningsbart till dagen innan ankomst.

Har läst mycket gott om Marriott och har själv bott på Millenium, någon som bott på båda som kan säga om ena e bättre än andra?

Antar att Hilton ger EB poäng även på bokning via denna sida?

Jag skulle säga att Hilton definitivt är ett halvt steg upp från Marriott där (provade båda i dec respektive Feb). Överlag ganska lite, men definitivt ett snäpp bättre på Hilton. (hade även 2 nätter på Conrad i samband med det och det var rejält mycket bättre än båda, men det hjälper inte dig i det här läget...)

Jag skulle säga att Hilton definitivt är ett halvt steg upp från Marriott där (provade båda i dec respektive Feb). Överlag ganska lite, men definitivt ett snäpp bättre på Hilton. (hade även 2 nätter på Conrad i samband med det och det var rejält mycket bättre än båda, men det hjälper inte dig i det här läget...)

Tack, tyckte själv Millenium var helt ok. Bokade nu och det blev billigare än jag trott. 3 nätter 503usd inkl. tax.
Och även det avbokningsbart till dagen före ankomst.

Då är ett King room high floor bokat. Glömde boka efter vår diskussion i en annan tråd men priset hann gå ner 20 usd per natt. Så nu strax under 150 per natt. Nu hoppas jag det lever upp till min höga förväntningar jag fått av @Senator ;).

Toppen