Senaste nytt

Söker hjälp med bonusresa till Nya Zealand i November/December

Philip G

Medlem
Ingen aning om flygplansmodeller. Står A350 på Awardfares.

Just nu är det början av september som dom släpper, så om du vill börja kolla för mitten av november så är det maj för din del då du ska börja jaga. Jag ser just nu exempelvis följande:

ARN-BKK fram till 7:e sept. Samma gäller BKK-SYD/MEL. Framåt Nov/dec vill jag minnas att det tunnas ut lite, särskilt över jul och nyår, så du får hålla utkik aktivt i maj.
1710236885913.png


1710236863569.png
 

Attachments

  • 1710236823689.png
    1710236823689.png
    210,1 KB · Visningar: 16

MartinH

Medlem
Visst kan jag ändra min bokning i efterhand från enkelresa till tur och retur om jag skulle göra som ni sa att boka utresan i början av maj och sen lägga till hemresan i mitten på maj ungefär? Verkar dock bara ligga Economy uppe nu om jag kollar i Septemober från Australien-Sverige just nu. Fanns dock från BKK-ARN!
1. I början av maj så söker du på SAS sida för Star Alliance ARN-MEL, 2 pers. När du hittar nåt som passar, boka enkelresa, bocka i vouchern högst upp. Sen väntar du en stund/timme/dag, söker igen och ser om det kommer nya platser i C för samma flyg för person 3. Om inte så får du välja mellan att boka 1 pers i Y eller hitta nån annan väg.
2. I mitten av maj söker du SYD-ARN, 2 pers. När du hittar nåt som passar så slänger du dig på telefonen till SAS och de bokar om din enkelresa till t/r (eller open jaw, i det här fallet, ut till MEL, hem från SYD, om du vill ha korta byten). 150 kr/pers i ombokningsavgift.

Air New Zealand verkar släppa bonusplatser 7 dagar innan... I en perfekt värld lyckas du med allt ovan, sen ringer du in en vecka innan och lägger på MEL-AKL, eller vart ni nu ska. Kommer inte funka för returen då ni är borta mer än 1 vecka, efter utresan går det inte längre att boka om.
Det här är ju en risk iofs, släpps inte platser med NZ så kanske ni behöver köpa dyra sistaminuten flyg istället.
 

Wick

Medlem
Ingen aning om flygplansmodeller. Står A350 på Awardfares.

Just nu är det början av september som dom släpper, så om du vill börja kolla för mitten av november så är det maj för din del då du ska börja jaga. Jag ser just nu exempelvis följande:

ARN-BKK fram till 7:e sept. Samma gäller BKK-SYD/MEL. Framåt Nov/dec vill jag minnas att det tunnas ut lite, särskilt över jul och nyår, så du får hålla utkik aktivt i maj.

Härligt, får vara på hugget i Maj och försöka få till detta. Tror det här absolut är den vettigaste rutten om vi ska komma i närheten av NZ eftersom Singapore Air inte verkar släppa några fler bonusresor till SAS.
 
Last edited:

Wick

Medlem
1. I början av maj så söker du på SAS sida för Star Alliance ARN-MEL, 2 pers. När du hittar nåt som passar, boka enkelresa, bocka i vouchern högst upp. Sen väntar du en stund/timme/dag, söker igen och ser om det kommer nya platser i C för samma flyg för person 3. Om inte så får du välja mellan att boka 1 pers i Y eller hitta nån annan väg.
2. I mitten av maj söker du SYD-ARN, 2 pers. När du hittar nåt som passar så slänger du dig på telefonen till SAS och de bokar om din enkelresa till t/r (eller open jaw, i det här fallet, ut till MEL, hem från SYD, om du vill ha korta byten). 150 kr/pers i ombokningsavgift.

Air New Zealand verkar släppa bonusplatser 7 dagar innan... I en perfekt värld lyckas du med allt ovan, sen ringer du in en vecka innan och lägger på MEL-AKL, eller vart ni nu ska. Kommer inte funka för returen då ni är borta mer än 1 vecka, efter utresan går det inte längre att boka om.
Det här är ju en risk iofs, släpps inte platser med NZ så kanske ni behöver köpa dyra sistaminuten flyg istället.
Det här låter som en solid plan! En plats i Y kan vi absolut leva med i värsta fall.

Va in och kolla MEL-AKL nu och hittade lite stolar i Y med kort varsel, problemet är väl om vi går ifrån Star A i sommar så lär jag ju knappast kunna lägga in dom biljetterna i bonusresan i September/November eller vad tror ni?

Jag håller bara tummar och tår att jag hinner boka Thai nu innan bytet sker :D
 

Philip G

Medlem
En plats i Y kan vi absolut leva med i värsta fall.
Kan flika in att det knappt spelar någon roll på de A320-flygen om du är C eller Y. Möjligen att du får något lätt att äta/dricka, men det är typ samma nivå som ARN-CPH.

problemet är väl om vi går ifrån Star A i sommar så lär jag ju knappast kunna lägga in dom biljetterna i bonusresan i September/November eller vad tror ni?
Nobody knows men rimlig poäng. Om du vill riskminimera kostar det ungefär 3000-3500:- per person per biljett :)
 

Wick

Medlem
Kan flika in att det knappt spelar någon roll på de A320-flygen om du är C eller Y. Möjligen att du får något lätt att äta/dricka, men det är typ samma nivå som ARN-CPH.

Är det A320 flyg från BKK-MEL/AKL eller hur menar du? Får man inget extra utrymme i den business classen?
Som det såg ut så var det A350 mellan ARN-BKK, när jag kikar på bilder så såg det ut att vara mycket utrymme för ben och luta/lägga stolen?
 

Benz

Medlem
Är det A320 flyg från BKK-MEL/AKL eller hur menar du? Får man inget extra utrymme i den business classen?
Som det såg ut så var det A350 mellan ARN-BKK, när jag kikar på bilder så såg det ut att vara mycket utrymme för ben och luta/lägga stolen?
BKK-MEL går med A350 med samma businesskabin som ARN-BKK. Du kan söka upp bilder och video finns mycket på youtube osv. Tycker också den är helt ok, det är lite slitet men bekvämt och bra utrymme för fötter. Thai har faktiskt en nyare/fräschare inredning i ett antal A350 med lite annorlunda config. Har ni tur så får ni den på någon av rutterna.
 

Philip G

Medlem
Är det A320 flyg från BKK-MEL/AKL eller hur menar du? Får man inget extra utrymme i den business classen?
Som det såg ut så var det A350 mellan ARN-BKK, när jag kikar på bilder så såg det ut att vara mycket utrymme för ben och luta/lägga stolen?
Mellan Australien och Nya Zeeland går nästan uteslutande A320. Givetvis är det större maskiner på de långa sträckorna :D
 

Wick

Medlem
Mellan Australien och Nya Zeeland går nästan uteslutande A320. Givetvis är det större maskiner på de långa sträckorna :D
Ah jag fattar, mellan MEL/SYD-AKL kan vi absolut bara köpa biljetter i Economy då resan går rätt så fort.
Är de långa sträckorna jag verkligen vill ha lite mer utrymme hehe.
 

Wick

Medlem
En fundering om släppta biljetter mellan BKK-SYD/MEL, verkar vara en period nu när det bara släpps Business till SYD när jag kollar i slutet på September och inte till MEL, i början på månaden fanns det till MEL. Någon som vet om det släpps olika biljetter till dessa resmål med Thai beroende på period/tid på månad?
 
Toppen