Senaste nytt

Söker hjälp med bonusresa till Nya Zealand i November/December

Wick

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Nya Zealand
  • När vill/behöver du resa ut? Helst i början/mitten på november
  • När vill/behöver du komma hem? Slutet November/början December
  • Hur länge vill du vara borta? Ca 3 veckor på plats
  • Hur många personer som skall resa? 3 vuxna
  • I vilken kabinklass? Ekonomi/Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? -
  • Vad är din budget? (per person) Har för nuvarande 430 000 EBP och 2st 241 vouchers
  • Vad är det viktigaste för dig? Att mamma får flyga bekvämt på grund av sin sjukdom och att hon får fira sin 60årsdag med sin bästa vän.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? -
Vet att det är otroligt svårt att få till en bonusresa till Nya Zealand i dessa tider, har bollat en hel del med vänner som är duktiga och bla. Chatflights.
Söker mig nu till er i hopp om att eventuellt kunna få ihop någon slags resa med eurobonus ner till Asien i alla fall och sedan ta oss vidare därifrån och köpa biljetter till resterande rutter.

En dröm hade varit att jag, min bror och vår mamma kunde flyga i Business med bonusresan dom längre rutterna men har börjat förstå att vi troligtvis kommer behöva boka i ekonomi också. Huvudsaken är att mamma ska få det så bekvämt som möjligt i första hand.
Skulle ni ha några tips för att hitta poängresor som går till Nya Zealand också så skulle jag vara evigt tacksam!

Mvh Daniel
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Philip G

Medlem
Den kan bli rätt kämpig, skulle rekommendera dig att skaffa Awardfares en månad och leka runt lite. Vi flög ARN-BKK-SYD-WLG och sedan WLG-SYD-ICN-IST-CPH-ARN när vi körde den rutten förra året.

Hittar knappt något i Nov. Pröva söka öppet med destination BNE, MEL och SYD. Du kanske hittar något från asien, och därifrån förhoppningsvis något från Europa. Därefter lägger du på de korta delarna, intra-EU samt Australien till NZ. Worst case, om det inte finns kan du lätt köpa till flyg till WLG eller AKL (har letat med ljus och lykta efter bonusbiljetter i C men hittar enbart i Eco så om det finns kan man ju alltid plussa på det). Alternativa vägen via USA fick jag aldrig till.

Enda jag hittar just nu är denna enkel:


1710106699251.png



Om du inte är kräsen finns alltid vägen via Indien, där det finns tillgänglighet 13:e till 22:a dec från Europa till Australien:
1710107183068.png


1710106735519.png



Tillägg: Skall dock betona att ni inte kommer få till det med 3 pers. Skulle skicka iväg morsan på businessbiljett och sedan antingen köpa i Eco för dig och brorsan, eller som du föreslår, boka in er till t.ex. Asien och köpa biljett vidare därifrån. För till Asien kommer ni (exempel BKK):
1710107419967.png
 

MartinH

Medlem
Thai till SYD/MEL. Boka utresa för 2 pers 180 dagar innan, lägg på hemresa 2 veckor senare.
Släpps 2 platser i C. Det kan kanske släppas nya platser direkt efter du bokat de första 2. Annars får du
1. åka 1 pers i Y på samma plan som mor
2. åka 1 pers i C via typ CPH och till MEL istf SYD
Sen köpa biljett till NZ, om det inte dyker upp platser med NZ.

Skärmbild 2024-03-11 094340.png

Skärmbild 2024-03-11 093147.png
Skärmbild 2024-03-11 093155.png
Skärmbild 2024-03-11 093200.png
 

Wick

Medlem
Den kan bli rätt kämpig, skulle rekommendera dig att skaffa Awardfares en månad och leka runt lite. Vi flög ARN-BKK-SYD-WLG och sedan WLG-SYD-ICN-IST-CPH-ARN när vi körde den rutten förra året.

Ja jag har förstått det efter en del research men förhoppningen är att vi ska kunna ta oss ner till Sydostasien/Australien och flyga relativt bekvämt i alla fall.
Ska absolut kolla över att skaffa Awardfares och leka lite/kolla vad det kan dyka upp
 

Wick

Medlem
Thai till SYD/MEL. Boka utresa för 2 pers 180 dagar innan, lägg på hemresa 2 veckor senare.
Släpps 2 platser i C. Det kan kanske släppas nya platser direkt efter du bokat de första 2. Annars får du
1. åka 1 pers i Y på samma plan som mor
2. åka 1 pers i C via typ CPH och till MEL istf SYD
Sen köpa biljett till NZ, om det inte dyker upp platser med NZ.

Visa bifogad bild 151167
Visa bifogad bild 151164 Visa bifogad bild 151165 Visa bifogad bild 151166

Det här är absolut något jag ska spåna vidare på, släpper Thai alltså 180 dagar innan?
Hittade du dom här stolarna direkt på sas eller genom någon sökmotor?

Hur är Thai's Business i övrigt?
 

Wick

Medlem
Såg att Lufthansa också släpper C 180 dagar innan, finns det några rutter dom kör som jag skulle kunna övervaka lite extra?
 

MartinH

Medlem
Det här är absolut något jag ska spåna vidare på, släpper Thai alltså 180 dagar innan?
Hittade du dom här stolarna direkt på sas eller genom någon sökmotor?

Hur är Thai's Business i övrigt?
Första screenshoten är SAS sida.
De andra är https://awardhacks.se/Star som söker på SAS sida 1/7/14 dagar.
Du vill ha Thai (bra business, speciellt på A350 på ARN) till MEL, bäst byte, SYD mycket långt byte.
Det är bara att söka varje dag från 1 maj. Boka enkel resa för 2 pers så fort du ser nåt som passar.
Lufthansa - mer byten, sämre business.

Några veckor senare lägger du på hemresa.

1710210727940.png
 
Last edited:

Philip G

Medlem
Det är bara att söka varje dag från 1 maj. Boka enkel resa för 2 pers så fort du ser nåt som passar.

Tar tillbaka det jag sa. Det är inte alls omöjligt med ARN-BKK-MEL/SYD med Thai, särskilt då ni verkar vara hyfsat flexibla med Nov/dec. Detta var så jag gjorde insåg jag och det löste sig för 2 x 2 (två separata flyg, ett dygn senare).


Hur är Thai's Business i övrigt?

Thai har fått lite kritik här på forumet, finns till och med en tråd om hur kass deras C-klass är, men jag tyckte det var bra. Grym service, sköna stolar och god mat. Loungen i BKK är nice.
 

Wick

Medlem
Låter inte helt tokigt!

Är det alltid A350 från Arlanda? Såg ut att vara TG961 från ARN och TG461 från BBK på dom som ligger uppe just nu, kan man avgöra modell på planet utifrån det?
Visst kan jag ändra min bokning i efterhand från enkelresa till tur och retur om jag skulle göra som ni sa att boka utresan i början av maj och sen lägga till hemresan i mitten på maj ungefär? Verkar dock bara ligga Economy uppe nu om jag kollar i Septemober från Australien-Sverige just nu. Fanns dock från BKK-ARN!

Ursäkta alla frågor som säkert är självklara för er, men är första gången jag ska boka en bonusresa så vill gärna lära mig mer :D
 
Last edited:
Toppen