Hej!
Jag är ny som aktiv medlem på forumet men har till och från under ca ett års tid läst i trådar för att få inspiration inför kommande resor. Så kul att se att det finns ett forum som är så engagerat kring resor!
Vi är två personer som planerar att resa till Sydamerika i november och jag har gott om Eurobonus poäng (skall använda en amex 2-4-1). Jag har aldrig bokat en resa med bonuspoäng innan och känner mig därför ganska osäker på hur jag bäst går tillväga för att hitta biljetter åt oss.
Jag har varit inne på SAS.se och försökt söka resor med deras funktion "Sök efter star alliance resor" men jag hittar inte en enda biljett i First eller Business till Sydamerika i November.
Är det någon av er här på forumet som skulle vilja ge mig tips på antingen konkreta reseförslag eller var jag bör titta efter så uppskattas det mycket.
Stort tack på förhand för all hjälp jag kan få i denna djungel som heter bonusresor.
Mvh,
Fredric
Jag är ny som aktiv medlem på forumet men har till och från under ca ett års tid läst i trådar för att få inspiration inför kommande resor. Så kul att se att det finns ett forum som är så engagerat kring resor!
Vi är två personer som planerar att resa till Sydamerika i november och jag har gott om Eurobonus poäng (skall använda en amex 2-4-1). Jag har aldrig bokat en resa med bonuspoäng innan och känner mig därför ganska osäker på hur jag bäst går tillväga för att hitta biljetter åt oss.
Jag har varit inne på SAS.se och försökt söka resor med deras funktion "Sök efter star alliance resor" men jag hittar inte en enda biljett i First eller Business till Sydamerika i November.
Är det någon av er här på forumet som skulle vilja ge mig tips på antingen konkreta reseförslag eller var jag bör titta efter så uppskattas det mycket.
- Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
- Var är din destination? Sydamerika: Brasilien, Argentina, Chile eller Peru (ankomsten respektive avresan skall vara i olika länder)
- När vill/behöver du resa ut? Utresa från GOT mellan 26/10 till 7/11
- När vill/behöver du komma hem? ankomma till GOT mellan 26/11 till 7/12
- Hur länge vill du vara borta? Ca 30 dagar
- Hur många personer som skall resa? två personer
- I vilken kabinklass? First eller Business
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll, men måste gå att boka med Eurobonuspoäng.
- Vad är din budget? (per person) "Skatter- och avgifter" får kosta vad det kostar för resan. Men säg max 4.000 kr per person för att sätta en siffra på det. Resten betalas med poäng. Jag har ca 300 000 poäng.
- Vad är det viktigaste för dig?
- Upplevelsen ombord
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men det hade varit trevligt att stanna till på någon flygplats som har en trevlig lounge, t.ex Frankfurt har jag hört skall vara bra.
Stort tack på förhand för all hjälp jag kan få i denna djungel som heter bonusresor.
Mvh,
Fredric