Senaste nytt

Söker flygbiljett Stockholm-Tokyo-Okinawa för under 2000USD

Skulle tippa på att det är married segments som ställer till det.
Det här med married segments är väl något flygbolagen använder för att de inte vill att folk ska flyga en kort sträcka med dem, utan de vill hellre att platserna går till passagerare som behöver matas till långflygningar. I det här fallet kan jag inte förstå vad Turkish Airlines hellre vill ha sträckan till. Är det så att Bangkok utgör ett tekniskt stopp på väg till Hong Kong, Manila, Tapei eller något annat ställe som ligger ännu längre bort?

Någon som vet varför följande biljett inte går att köpa? Det kan väl inte vara married segments som spökar på en Bangkok-biljett???
Visa bifogad bild 28123
Ja, jag är ganska säker på att Marries segments som spökar.
Det är därför jag har slutat att posta screenshot av Turkish Airlines fare från ITA Matrix. Det förvirrar andra bara.
I mitt tidigare inlägg om Turkish Airlines Economy Comfort class innehåller därför screenshot från Turkish Airlines webbsida.

Det här med married segments är väl något flygbolagen använder för att de inte vill att folk ska flyga en kort sträcka med dem, utan de vill hellre att platserna går till passagerare som behöver matas till långflygningar. I det här fallet kan jag inte förstå vad Turkish Airlines hellre vill ha sträckan till. Är det så att Bangkok utgör ett tekniskt stopp på väg till Hong Kong, Manila, Tapei eller något annat ställe som ligger ännu längre bort?

Nja, married segments kan användas på många sätt, men i grund och botten är de till för att styra prissättningen på olika marknader. Tex kan det vara så att de i det här fallet premierar folk som vill flyga direkt IST-BKK istället för transitpassagerare. Det är tillochmed troligt med tanke på den konkurrens som råder på skandinavien-BKK.

Married Segments finns som @agehall säger för att allokera kapacitet till vissa marknader. Om vi tittar på t.ex. den svenska marknaden så antar jag att yielden är rätt låg överlags. Så därmed vill flygbolagen kanske begränsa tillgängligheten från ARN-IST-XXX

För mig spökar ITA Matrix på Turkish, Swiss och nu senast Finnair

Tyfonsäsong sträcker sig till i början av oktober i Okinawa även om det är mindre risk än i september.
Om du tänker att köpa en separata biljett (speciellt icke flexibla biljett) till/från Okinawa, bör du ha detta i åtanke. Just in case.

Det ska jag veta och inte tänkt på nu, tack, you saved my day!! :)

Jag vill utöka tipset att resa via HKG. Kanske detta iofs passar bättre när man inte har en tid att passa utan hellre flyger lite längre/få fler mil: Man kan routa HKG-OKA via NRT och åka CX till NRT och JL till OKA. Ibland finns den biljetten till i stort sett samma pris som direktflygen.
(Alternativt samma route men från TPE eller KHH, och då får man ju chansen att visats lite på "Den vackra ön". )

Jättebra tips intuition, tack! Mer och mer sugen på att flyga via HKG! (men då vill jag stanna där också...alltid problem!)

Toppen