Senaste nytt

Söker: Förslag till viktigaste flygningen på 10 år (resan mot LTG)

Skulle som vanligt ner till BOOT i Düsseldorf som ger runt 5000 poäng. En resa jag alltid klämmer in i januari.

Tyvärr jag jag gjort en praktvurpa och går på kryckor med halvt bruten fot. Sätter LITE käppar i hjulen för resande i januari då jag inte orkar gå längre sträckor på flygplatser. :(

Så även om det går lite mot mina personliga principer (vill helst flyga in poängen) slänger jag ändå in frågan om någon köpt eller växlat upp nivåpoäng och lyckats nå LTG?

Tyvärr jag jag gjort en praktvurpa och går på kryckor med halvt bruten fot. Sätter LITE käppar i hjulen för resande i januari då jag inte orkar gå längre sträckor på flygplatser. :(
Du får välja dina resor väl kommande månad. Avresegate nära säkerhetskontrollon, och sedan flyg till fygplatser där du åker tillbaka med samma flyg från samma gate. Typ AMS. Lite mecxkigare kanske, men du borde kunna hamna i boardinggrupp 0. Så nära HON man kan komma utan att vara där :D

Eller beställa assistans.

Jag har svårt att tro att guld uppnått med köpta poäng inte skulle räknas, då skulle inte kreditkorts guld osv heller gälla. Köpta poäng bakdateras, men det vet du.

Så även om det går lite mot mina personliga principer (vill helst flyga in poängen) slänger jag ändå in frågan om någon köpt eller växlat upp nivåpoäng och lyckats nå LTG?
Jag har triggat LTG, där ett års kvalificering uppnåddes genom köp av 2500 poäng.

Det var inte det sista året i perioden, men svårt att se att det skulle vara någon skillnad gentemot att göra det just det tionde året.

Vill ju helst flyga in poängen så reser hem från Norge för att träffa läkare första lediga tid 3/1 och hoppas han ger mig ok att flyga. :D

När jag jagade EBD för många år sedan så visade det sig att flygning med Lufthansa gav betydligt mer poäng per krona på sträckan ARN-FRA-LHR och undrar om det fortfarande kan vara så (med en SkyTeam partner då såklart)?

Attachments

• Screenshot_20241229_141517_SAS.jpg
    Screenshot_20241229_141517_SAS.jpg
    221,9 KB · Visningar: 92
Efter lördagens ARN-CPH-DUS-CPH-ARN där det trillade in 7200 poäng så fattas det nu 9422 poäng för LTG. Kul att poängen plingande in direkt vid landning på varje flyg.

Har pratat med kundtjänst som bekräftar att jag kan köpa upp nivån (eller växla bonuspoäng till nivåpoäng) men priset är ju ungefär vad det kostar att flyga så då vill jag hellre flyga.

Några bra förslag innan 31/1?
Helst Europa, vilken dag och tid som helst.

Efter lördagens ARN-CPH-DUS-CPH-ARN där det trillade in 7200 poäng så fattas det nu 9422 poäng för LTG. Kul att poängen plingande in direkt vid landning på varje flyg.

Har pratat med kundtjänst som bekräftar att jag kan köpa upp nivån (eller växla bonuspoäng till nivåpoäng) men priset är ju ungefär vad det kostar att flyga så då vill jag hellre flyga.

Några bra förslag innan 31/1?
Helst Europa, vilken dag och tid som helst.
Kanske bara enklast att åka till nån stad i Europa du kan njuta av och sen betala mellanskillnaden (kommer inte räcka med dyraste bokningsklassen inom EU såvida det är extra mellanlandningar (endast CPH räcker inte iaf). Dyraste Plus Pro ska ge 1600+2700 enkel väg, så 8600 totalt. Sen köper du sista tusenlappen för LTG

Toppen