Hej,
Börjar närma sig 31/1-2025 vilket betyder slutet av kvalificeringsperioden.
Brukar inte vara några problem att flyga ihop poängen som behövs men i år har det varit ovanligt lite betalflyg vilket gör att nivåpoängen lyser med sin frånvaro.
Detta är sista året som behövs för LTF så det finns inte en chans att jag tänker missa chansen och frågar här om någon kan komma med förslag på bästa rutten poäng/krona?
Har i skrivande stund 27000 poäng (inkl Amex Elite) så behöver 18000 men räknar med att få in några tusingar på SAS Mastercard Premium fram till 31/1.
- Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (eller Oslo under perioden 25/12-31/12-2024).
- Var är din destination? Var som helst
- När vill/behöver du resa ut? 30/11-31/1-2025.
- När vill/behöver du komma hem? Jag måste vara hemma senast 31/1-2025 då min EB-period slutar då.
- Hur länge vill du vara borta? 1-2 dagar max
- Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
- I vilken kabinklass? Vad som helst
- Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vad som helst som ger EUROBONUS-nivåpoäng
- Vad är din budget? (per person) Så billigt som möjligt (dvs vill inte säkra upp poängen med en C eller F-resa jorden runt för 200.000kr
).
- Vad är det viktigaste för dig? Få ihop 18000 Eurobonus nivåpoäng. Slippa kostnader för visum i Asien.
- Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej inte nödvändigtvis men råkar man hitta biljetter till Las Vegas under 7-10 januari (CES 2025) så why not. Alternativt New York där jag kan besöka en polare. Annars har jag inga problem att ta en längre flygning t/r likt SXSW till Austin.
Tänkte utlysa en tävling men kom inte på något vettigt pris så evig tacksamhet är det som står på spel just nu!