Senaste nytt

Söker: Eurobonusresa till Peru & Ecuador i okt/nov

Var såg du det? Tallinn har stängt på helgerna.

Jag förstår inte - om du inte litar på vad vi säger här, varför frågar du då ens?

SAS vanliga kundtjänst har ingen som helst koll på vad som gäller när du ringer Tallinn. Det är flera som vittnat om att vanliga EB-kundtjänsten godkänt saker som inte Tallinn godkänner.
På 2-4-1 Vouchern står det 018-480 91 67 (öppet 9.00-17.00 måndag - söndag)

Hoppet är det sista som överger mig, jag litar dock till 100% på Er, denna site är magiskt :)

• Gilla
Reactions: Gus
SAS vanliga kundtjänst har ingen som helst koll på vad som gäller när du ringer Tallinn. Det är flera som vittnat om att vanliga EuroBonus-kundtjänsten godkänt saker som inte Tallinn godkänner.
Precis! Om du kan tänka dig att strunta i att använda din amex-voucher och istället ringer vanliga SAS-kundtjänst så kan du boka ganska "crazy" rutter som inte alls håller sig till samma regler som Tallinn. Men i och med att du ska till Sydamerika så går det ju åt en hel del poäng så det kanske inte är ett alternativ. När jag bokade till Seychellerna så ville jag ha en specifik rutt så då tyckte jag det var värt att inte använda en voucher (utan bokade via vanliga SAS) för att få igenom just den rutten.

Precis! Om du kan tänka dig att strunta i att använda din amex-voucher och istället ringer vanliga SAS-kundtjänst så kan du boka ganska "crazy" rutter som inte alls håller sig till samma regler som Tallinn. Men i och med att du ska till Sydamerika så går det ju åt en hel del poäng så det kanske inte är ett alternativ. När jag bokade till Seychellerna så ville jag ha en specifik rutt så då tyckte jag det var värt att inte använda en voucher (utan bokade via vanliga SAS) för att få igenom just den rutten.
Lite OT.
Tråkigt att SAS de facto devalverar värdet av Amex-vouchern genom att säga ”boka utan voucher och du kan få igenom bättre/roligare awardresor”. :cool:

I så fall är det inte SAS som devalverar utan Tallinn.
Det är Amex som utfärdar Amex 2-4-1 voucher, inte SAS.
Aha, trodde det var SAS som dikterade villkoren för Tallinn och inte Amex. Då är det ju ännu sämre, Amex devalverar sin egen produkt genom att försämra villkoren mot vad de var tidigare (och menar då inte sommarens ”allt är möjligt-period”).

Aha, trodde det var SAS som dikterade villkoren för Tallinn och inte Amex. Då är det ju ännu sämre, Amex devalverar sin egen produkt genom att försämra villkoren mot vad de var tidigare (och menar då inte sommarens ”allt är möjligt-period”).
Jag skulle utgå ifrån att det förhandlas snarare än dikteras. SAS kanske har sagt något i stil med "om ni fortsätter boka riktigt så här galet så höjer vi priserna gemtemot er med X", och någon på Amex övertolkade det lite och satte extra hårda gränser för att inte riskera den delen. Eller något åt det hållet. Eller på något annat sätt kopplat till hur SAS tar betalt av Amex för användning av 2-4-1 -- det är ju knappast publik information hur det avtalet ser ut...

Tror inte det har någonting med vouchern i sig att göra. Det är bara att någon på Eurobonus har fått upp ögonen för vilka galenskaper som i vissa fall föregick och sett att 100% av dem gick via Tallinn så man har gett dem strikta direktiv.

Toppen