Senaste nytt

Söker award business flygbiljetter ut i världen.

Wescey

Medlem
Åka i juli är generellt svårt och för denna sommar har flygbolagen strypt tillgängligheten på awards extremt mycket.

Boka awards handlar ofta om att vara flexibel och boka när tillfälle uppstår, inte vara bunden till specifika destinationer på specifika datum.

Jag har tex en hemresa jag behöver göra från USA i maj. Det är helt soprent den helgen på awards förutom någon krånglig väg i ekonomi vilket inte är något jag lägger poäng på. Går att betala biljetter men det blir jäkligt dyrt. Sånt som händer när man är väldigt låst till specifika datum.
Ok, förstår. Då kanske det inte är något för oss =(
Hur spenderar jag alternativt mina poäng allra bäst då om jag inte kan boka awards förutom under sommaren? Vill ju inte slänga dem i sjön innan jag säger upp korten.
 

Benz

Medlem
Hej!
Har ca 240 000 EB poäng och har inte lyckats resa en enda gång med mina poäng. Börjar bli frustrerande och desperat och funderar på om det ska vara så här svårt. Använder mig av Awardfares men det finns inte heller några biljetter. Har letat sen juni 2022. Vill resa i sommar 2023.
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda, Köpenhamn, Göteborg, Frankfurt, Munchen, Oslo, Amsterdam, Geneve, Zurich
  • Var är din destination? Sydkorea, Taiwan, Los Angeles, Tanzania, Japan, Seychellerna...
  • När vill/behöver du resa ut? 1 juli + 5 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 15 juli
  • Hur länge vill du vara borta? 2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? I Business class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilken som helst
  • Vad är din budget? (per person)
  • Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Bara så att du har rätt förväntningar, en t/r resa till Sydostasien samt centrala Asien kostar 165 000 EB poäng/person i Business. USA 130 000. Har du möjligtvis en 2-4-1 voucher? Här hittar du poängtabellen: Star Alliance-poängtabell
 

MartinH

Medlem
Avresan ser ju helt fruktansvärd ut? Åker på en söndag men är framme en tisdag, eller tolkar jag fel?
screenshot-www.sas.se-2023.01.12-17_07_57.png
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Ok, förstår. Då kanske det inte är något för oss =(
Hur spenderar jag alternativt mina poäng allra bäst då om jag inte kan boka awards förutom under sommaren? Vill ju inte slänga dem i sjön innan jag säger upp korten.
Du kan säga upp korten, dina poäng försvinner inte. Poängen har 5 års giltighet från och med att du tjänade in dessa.
Jag är helt övertygad om att vi kan hjälpa dig att hitta någon resa, istället för att ta en längre resa under sommaren kanske en weekend kan fungera där du tar ledigt torsdag-söndag från jobbet? Åka till NY kan vara ett exempel på vad ni kan göra, dit brukar det tämligen enkelt gå att boka.

Vi lever ju tyvärr fortfarande i en värd med sviter av covid och nu verkar det ju blossa upp igen. Pga detta så är inget "som vanligt" och flygbolagen är mycket mer restriktiva med resor under vissa perioder på året.
 

chazzie

Medlem
Jag vet inte hur hårt inställd du är på just juli, men jag har märkt förra och kommande sommar att kan man tänka sig förskjuta resan fram till början på augusti öppnar sig ack så mycket fler dörrar, speciellt till USA. Hittade både Chicago ifjol och Boston nu i sommar, men det kräver så klart att man kan skruva lite på semestern också.
 
Toppen