Senaste nytt

Söker award business flygbiljetter ut i världen.

Wescey

Medlem
Hej!
Har ca 240 000 EB poäng och har inte lyckats resa en enda gång med mina poäng. Börjar bli frustrerande och desperat och funderar på om det ska vara så här svårt. Använder mig av Awardfares men det finns inte heller några biljetter. Har letat sen juni 2022. Vill resa i sommar 2023.
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda, Köpenhamn, Göteborg, Frankfurt, Munchen, Oslo, Amsterdam, Geneve, Zurich
  • Var är din destination? Sydkorea, Taiwan, Los Angeles, Tanzania, Japan, Seychellerna...
  • När vill/behöver du resa ut? 1 juli + 5 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 15 juli
  • Hur länge vill du vara borta? 2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? I Business class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilken som helst
  • Vad är din budget? (per person)
  • Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
 

LPC123

Medlem
Hej!
Har ca 240 000 EB poäng och har inte lyckats resa en enda gång med mina poäng. Börjar bli frustrerande och desperat och funderar på om det ska vara så här svårt. Använder mig av Awardfares men det finns inte heller några biljetter. Har letat sen juni 2022. Vill resa i sommar 2023.
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda, Köpenhamn, Göteborg, Frankfurt, Munchen, Oslo, Amsterdam, Geneve, Zurich
  • Var är din destination? Sydkorea, Taiwan, Los Angeles, Tanzania, Japan, Seychellerna...
  • När vill/behöver du resa ut? 1 juli + 5 dagar
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 15 juli
  • Hur länge vill du vara borta? 2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? I Business class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vilken som helst
  • Vad är din budget? (per person)
  • Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Tuffaste tiden i juli och mycket blockade datum tyvärr. Det är nog bara att fortsätta jaga lite närmare inpå
 

LPC123

Medlem
Det är helt sjukt. Jag började redan söka för 6 månader sen så kände att jag var ute i god tid..
Jo men det hjälper ju inte om flygbolagen har blockat i juli när det är högsäsong. Alltid svårt att hitta något alls i juli tyvärr. Men som sagt fortsätt leta det kan ju dyka upp något närmare de datum ni vill åka. Sen är ju Japan. Seychellerna och LAX inte dom lättatse generellt att hitta platser till.
 

Wescey

Medlem
Jo men det hjälper ju inte om flygbolagen har blockat i juli när det är högsäsong. Alltid svårt att hitta något alls i juli tyvärr. Men som sagt fortsätt leta det kan ju dyka upp något närmare de datum ni vill åka. Sen är ju Japan. Seychellerna och LAX inte dom lättatse generellt att hitta platser till.
Förstår. Fan vad svårt. Får kanske nöja mig med en Europa resa, för där verkar det finnas gott om platser typ till Rom, Florens eller Malta.
 

LPC123

Medlem
Förstår. Fan vad svårt. Får kanske nöja mig med en Europa resa, för där verkar det finnas gott om platser typ till Rom, Florens eller Malta.
Eller resa efter sommaren? Eller innan? Japan är ju fint på våren med blommande körsbärsträd :) LA sen sommar är också bra. Men är man styrd av att ta semester mitt i sommaren så blir det nog Europa. Kan annars rekommendera Chicago i september
 

Wescey

Medlem
Ja det blir ju svårt då jag är styrd av att ta semester mitt i sommaren =/
Får nog ge upp på detta och betala med pengar istället. Tack för dina kommentarer!
 

MartinH

Medlem
Zanzibar borde funka.
screenshot-acrewardsearcher.cowtool.com-2023.01.12-15_40_40.png

screenshot-acrewardsearcher.cowtool.com-2023.01.12-15_41_05.png
 

palmen

Moderator
Åka i juli är generellt svårt och för denna sommar har flygbolagen strypt tillgängligheten på awards extremt mycket.

Boka awards handlar ofta om att vara flexibel och boka när tillfälle uppstår, inte vara bunden till specifika destinationer på specifika datum.

Jag har tex en hemresa jag behöver göra från USA i maj. Det är helt soprent den helgen på awards förutom någon krånglig väg i ekonomi vilket inte är något jag lägger poäng på. Går att betala biljetter men det blir jäkligt dyrt. Sånt som händer när man är väldigt låst till specifika datum.
 
Toppen