Senaste nytt

Sök senast 31/1 och få 30.000 Eurobonuspoäng med Amex Premium och 60.000 Elite

Homer

Medlem
Den som varit extrakortmedlem göre sig icke besvär, resten av livet?





* Erbjudandet gäller endast personer som inte tidigare har varit kort- eller extrakortsmedlemmar samt under förutsättning att du handlar för minst 36 000 kr t.o.m. 30/4 2023.


* Erbjudandet gäller endast personer som inte tidigare har varit kort- eller extrakortsmedlemmar samt under förutsättning att du handlar för minst 45 000 kr t.o.m. 30/4 2023.
 
Ja, lite snopet. Men däremot vid inbjudan gäller fortfarande "endast om din vän inte redan har, eller har haft, ett American Express-kort under de senaste 6 månaderna". Just nu har jag (alla?) erbjudande om 30k poäng för båda (premium) eller 30 + 45k (elite), givet samma spendering.
 
Eller, när det står såhär "Erbjudandet gäller endast om din vän inte redan har, eller har haft, ett American Express-kort under de senaste 6 månaderna." kan man väl tolka det som att en nuvarande extrakortsinnehavare, men som inte haft ett eget kort på +6 månader, är giltig för erbjudandet? (Sign-up bonus)
 
Fick meddelande från Amex att jag inte fick poängen för en vän som skulle uppgradera sitt kort från Premium till Elite.
Har funkat innan, men tydligen inte nu längre :(
 

palmen

Moderator
Fick meddelande från Amex att jag inte fick poängen för en vän som skulle uppgradera sitt kort från Premium till Elite.
Har funkat innan, men tydligen inte nu längre :(
Ja, precis så det står i reglerna nu och reglerna har efterlevts från Amex nu i några år. Tidigare stod samma sak men amex följde det inte.
 

Flyer722

Medlem
Fick meddelande från Amex att jag inte fick poängen för en vän som skulle uppgradera sitt kort från Premium till Elite.
Har funkat innan, men tydligen inte nu längre :(
Uppgradering går ju endast genom amex egna kanal, inget du kan ”bjuda in till” förutom att ge honom en invite till ett kort men då är det inte uppgradering.
 

Valley

Medlem
Det är väl samma med detta erbjudande också. Har jag ett vanligt Ax är jag diskad för bonuspoängen. Eller?
 

Philip G

Medlem
Förlåt men jag har inte riktigt uppfattat- min sambo har haft extrakort, är det alltså ingen mening att bjuda in henne? Kommer vi få poäng eller klassas hon som ”amexkund”?
 
Toppen