Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

Fredah

Medlem
Bokade du flygningarna online eller över telefon?

Telefon, enbart eftersom det inte gick att applicera 2st 2-4-1 för 3pax via hemsidan.

Edit: kanske ska säga att jag sedan bokningen (i december) har fått två meddelanden om olika schedule change, men det har varit typ 10min hit och dit så inget som jag har agerat på. Och jag lyckades få upp bokningen via TP igår och där syns inte seating som det gör via SAS system.
 
Last edited:

backfire

Medlem
Vi reste till CUN i april med Turkish. Blev ett antal samtal eftersom vi var 4st och första agenten stavade våra namn fel.
Jag fråga flera gånger om de kunde reservera sittplats åt oss men två olika agenter sa att de inte kunde det.
Sista samtalet frågade agenten mig om han skulle reservera sittplats åt oss. Så klart det går.

Verkar vara spridda skurar där som tidigare påtalats i en mängd trådar här.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

nixa

Medlem
SAS-chatten? Turi eller någon annan stans? Precis bokat ett gäng TK-flighter och kan inte boka sittplatser via mina bokningar, ej heller få upp TK-bokningskod via checkmytrip.
Yeps via botten, men du behöver såklart få till o prata med en agent genom den. Det var inga problem o göra då, så säger de annorlunda "huaca" chatten ;)
 

BCflyer

Medlem
Jag bokade nyligen platser på classic.sas.se och det fungerade bra. Du kan även ringa in till SAS och be dom ta fram TK PNR för att sedan använda på TK's sida.

Kan även fungera om du använder ditt e-biljettnummer på TK's sida.
Använde SAS classic för några veckor sedan men nu blir det re-direct till “nya” SAS sidan. Har dom ändrat något med Classic eller är det jag som strular?
 
Last edited:

Simon90

Medlem
Jag bokade sittplatser för tur och retur till Manilla från Stockholm via Istanbul precis. Via Turi chatten på SAS hemsida valde jag att få chatta med SAS personal. Frågade henne om hon kunde lägga till sittplatser åt mig, men hon sa nej. Bad henne istället om Turkish Airlines bokningsnummer för biljetterna vilket hon kunde ge mig.

Turkish Airlines bokningsnummer tillsammans med E ticket number som du får av SAS bokningen gjorde att jag kunde lägga in resorna i Turkish Airlines app. Det knöliga var att man var tvungen att göra om samma procedur för varje säte man la till, då de ber om efternamn och E ticket number trots att resan redan är inlagd via Turkish Airlines bokningsnummer.

Ovanstående gällde Business biljetter på samtliga flyg. Om det går med samma procedur för ekonomi vet jag inte.
 
Toppen