palmen
Moderator
Tror du missförstod inlägget. Inputen här är att i och med att frågan behöver ställas så är den onekligen inte självklar och därmed ska man ta föriktighet i beaktande.öhh, jag trodde dessa forum var till för att ställa frågor...det är lite i sakens natur med ett forum![]()
Erhåller hellre svar på någon som rest på öppna biljetter, eller har input att ge.
Alla gånger jag rest till USA på en biljett och connection på en annan så har jag tagit en övernattning vid första stoppet på inresan. På utresan så skulle jag se till att ha tillräckligt med tid för att kunna ha åtminstone 3 andra flighter jag kan ta för att ändå hinna min connection. Nu när du ska åka över jul/nyår med högre beläggning ombord samt väder som kan ställa till det hade jag lagt in minst 24h stopp även på hemvägen, worst case scenario så ska du kunna plocka ut en hyrbil och köra sträckan, så resonerar jag i alla fall. Miami till Chicago görs på ca 20 timmar om det är till någon hjälp.
Sen kan man självklart göra en kalkylerad risk och ha mindre marginaler, men man ska vara medveten om vilket pris man kan få betala om det spricker.