Senaste nytt

Sämsta flygbolaget ni åkt med!

Nej, absolut inte. Ryanair har:
- Nya flygplan
- Bra underhåll
- Utmärkt säkerhet
- Utmärkt punktlighet

Jag skulle kunna räkna upp säkert närmare 100 bolag globalt sett som faller på samtliga dessa punkter. Med det sagt skulle jag säkert kunna räkna upp närmare 100 bolag som är bättre än Ryainair, men sämst i luften? Absolut inte på långa vägar.

Jag kan hålla med om nya flygplan, och kanske punktlighet.
Men vilka belägg har du för att Ryanair har utmärkt säkerhet och underhåll?
Som Ryanair pressar både personal och underleverantörer så är det nog en tveksam slutsats att dra, även om ingen olycka inträffat än.

• Gilla
Reactions: Alf
Jag kan hålla med om nya flygplan, och kanske punktlighet.
Men vilka belägg har du för att Ryanair har utmärkt säkerhet och underhåll?
Som Ryanair pressar både personal och underleverantörer så är det nog en tveksam slutsats att dra, även om ingen olycka inträffat än.

Mina främsta belägg är att Ryanair följer lagar och regler utfärdade av EASA och FAA (europeiska och amerikanska flygsäkerhetsregler), samt Boeings underhållsscheman. De har en ung flotta (runt 5 år) bestående av över 350 flygplan och har passerat 100 miljoner passagerare per år, trots det har de ingen allvarlig olycka på samvetet.

Jämför detta med alla hundratals flygbolag i världen som har för låg säkerhetsstandard för att ens få vistas i europeiskt eller amerikanskt luftrum. Sen håller jag med om att det finns många bolag som är bättre än Ryanair (vilket jag också skrev tidigare), men att de skulle vara det sämsta bolaget i luften som någon skrev? Absolut inte.

men att de skulle vara det sämsta bolaget i luften som någon skrev? Absolut inte.

Personen skrev att det var det sämsta bolaget i luften som de flugit med. Tråden heter "sämsta flygbolaget ni åkt med", så det är väl ganska uppenbart att det är subjektiva åsikter som gäller? Själv hatar jag RyanAir, men det beror på att de och flygplatserna de flyger från behandlar sina kunder som skit. Att de är punktliga får man ju hoppas när man har tre timmars transfer till närmaste stad.

Sämsta flygbolaget tja, vet inte om man ska såga ett helt bolag på grund av en dålig upplevelse men:

Det klagas friskt på Ryanair, själv gillar jag inte att man inte har en plats reserverad samt att åka till Skavsta är om man säger så "mindre roligt" Arlanda Express är avsevärt bättre än bussen eller tåg/taxi kombon.

Detta vet man ju om när man bokar biljetten så det känns ju konstigt att klaga efteråt, för övrigt så får man vad man betalar för, riktigt plus med Ryanair är att det inte går att fälla tillbaka stolarna så då slipper man att personen framför en trycker upp stolen. I övrigt tycker jag Ryanair funkar.

En gång när jag skulle till Riga fick vi vända tillbaka till Skavsta eftersom landningsstället inte gick att fälla in, det fanns ingen som helst support, inget nytt flyg erbjöds så det var bara att ställa in resan.

Men... jag hade inte heller förväntat mig något annat för det priset, jag har flugit med Ryanair minst 30 flighter och de övriga har funkat som de ska och dessutom oftast varit på tid.

Numera har Ryanair bokade sittplatser ombord. Vilket är smidigt för mig som är lång, då jag kan boka plats med extra benutrymme. Om det finns ledigt.

Angående smidigheten att ta sig till flygplatsen. Det beror naturligtvis på var man bor. För mig är det mycket smidigare att ta mig till Skavsta än till Arlanda. Beroende på att jag bor i Nyköping.

Numera har Ryanair bokade sittplatser ombord. Vilket är smidigt för mig som är lång, då jag kan boka plats med extra benutrymme. Om det finns ledigt.

Angående smidigheten att ta sig till flygplatsen. Det beror naturligtvis på var man bor. För mig är det mycket smidigare att ta mig till Skavsta än till Arlanda. Beroende på att jag bor i Nyköping.

Stämmer båda delarna, naturligtvis kan Skavsta vara bättre för många och ja man kan boka vissa sittplatser, själv brukar jag ta prioriterad boarding, inte många som valt det de ggr. jag åkt. Har dock inte åkt Ryan på snart ett helt år så det kan ha ändrat sig mycket.

Vad jag egentligen ville säga är att jag tycker att Ryanair brukar hålla det de lovar och inte är så kassa som många tycker. Sen finns det detaljer som kanske inte passar mig men som kan vara en fördel för andra.

Vad jag egentligen ville säga är att jag tycker att Ryanair brukar hålla det de lovar och inte är så kassa som många tycker. Sen finns det detaljer som kanske inte passar mig men som kan vara en fördel för andra.

"Brukar hålla hålla vad de lovar", det låter som när folk försöker försvara partnern som konstant bedrar dem.

Jag undviker Ryanair av många anledningar, men den största är att jag är jävligt osugen på att stå på Skavsta med ett inställt flyg, ingen ombokning över huvud taget, inga andra alternativ från flygplatsen och ett hyrt hus eller hotell nånstans vars nätter tickar. För mig är det högre priset hos konkurrent LÄTT värt det om det innebär att jag blir omhändertagen när saker väl går fel, för det gör de.

Ryanair är som att skippa försäkringen på villan.

Ryanair är inget favoritbolag för mig heller. Men för mig överväger smidigheten på hemmaplan ibland. Helt beroende på vart jag ska åka.

"Brukar hålla hålla vad de lovar", det låter som när folk försöker försvara partnern som konstant bedrar dem.

Jag undviker Ryanair av många anledningar, men den största är att jag är jävligt osugen på att stå på Skavsta med ett inställt flyg, ingen ombokning över huvud taget, inga andra alternativ från flygplatsen och ett hyrt hus eller hotell nånstans vars nätter tickar. För mig är det högre priset hos konkurrent LÄTT värt det om det innebär att jag blir omhändertagen när saker väl går fel, för det gör de.

Ryanair är som att skippa försäkringen på villan.

Ja så är det, lite som att skippa försäkringen.

Poängen är att ju att de lovar ju inte så mycket mer än att man får åka med samt att om det blir strul så får man klara sig själv bäst man kan, dessutom så lovar de att om man inte följer deras regler till punkt och pricka så kostar det extra.

Detta vet man i förväg, därav det låga priset och ibland beroende på vart man ska en bättre belägen flygplats (i mitt fall Bergamo).

Känns lika fel att klaga på att försäkringen inte gäller efter att man har skippa att teckna den.......

Toppen