Senaste nytt

SÖKER: Max pleasure för 120 000 Eurobonuspoäng nu i Oktober

bigbro

Medlem
Ser att det öppnade en Lufhansa Business Lounge i Dubai i år, men klarar inte att hitta öppettider. Med tanke på at flighten ut går 3.30 tänker jag att det är smart att kolla...
 

Xilan

Medlem
Då är det bokat och klart, stort tack till dette eminenta forum. Blev kanske inte någon extremresa, men det passade mina datum och jag fick med förstaklass från Frankfurt till Dubai.

Turen som följer:
26OCT
  • 09.10-11.20 OSL-FRA (SAS)
  • 14.10-22.30 FRA-DXB (LH)
28OCT
  • 03.15-07.30 DXB-SAW (Turkish)
  • 14.05-17.00 IST-OSL (Turkish)

Bortsett från First (FRA-DXB) så är det business, bortsett från längstframeconomy+ från Oslo. 120 000 poäng och 2800-ish i skatter.

Med andra ord, lite kort tid i lounge i Frankfurt, ett dygn i Dubai och en för mig okänd transfer mellan flygplatser i Istanbul.

Frågor (ja, jag vet att jag kan söka - men nu tänkte jag att ni som har följt denna tråd från början kanske har goda ideer som är nya också).
  • What to do i lounge i Frankfurt på två-ish timmar för att få mest ut av det?
  • Hotelltips för enkelhet i Dubai?
  • Vilken lounge får jag tillgång till som business på Turkish i Dubai före avgång? Ser ut som om de kanske har en egen lounge, men den hittar jag bara på foursquare...
  • Någon som har transfertips mellan flygplatserna i Istanbul?
  • What to do när jag kommer till Ataturk (om jag kommer dit)?
Tack igen, och speciellt tack till @agehall (som introducerade mig till detta forum (och poängmaximerande) när vi jobbade på samma ställe för ett par år sen. Compresson ftw.

Några spontana tankar.
Om jag vore du skulle jag se om jag kunde boka om till en tidigare flight från Oslo för att få några timmar till i First Class Terminal i Frankfurt. Eventuellt titta på ett sent flyg kvällen innan och natta över på ett flygplatshotell på FRA. Ombokningsavgiften är 150:-
På så sätt hinner du både frukost OCH lunch samt ett obligatoriskt bad för att få First Class Terminal- badankan.

När det gäller Istanbul och exempelvis taxitransfer mellan flygplatserna har säkert @PYRZ några bra tips att komma med.

Det är en bra bit mellan SAW och IST så räkna inte med att du kommer ha hur mycket tid som helst att slå ihjäl på Atatürk. Men den tid du trots allt är där bör du till största del spendera i loungen som är väldigt stor och väldigt bra, med ett rikt utbud av både mat och dryck.
 
Toppen