Senaste nytt

SÖKER: Max pleasure för 120 000 Eurobonuspoäng nu i Oktober

palmen

Moderator
@bigbro finns inte så stor anledning att nyttja insideflyer för att leta info. Tror allt du behöver veta om Lufthansa First hittas här

Börja med att läsa följande tråd (första inlägget) för info om hur man söker efter dessa biljetter. Går bara boka 14 dagar innan om det är Lufthansa First du ska resa.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

För info om hur mycket poäng som behövs till olika destinationer kan du titta här
SAS points charts - SAS

Finns en lång tråd med diverse frågor om Lufthansa First
Diverse frågor kring Lufthansa First | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

bigbro

Medlem
@Ormen och @palmen + @Gus - stort tack för all hjälp. Hamnade bara på insideflyer pga ett straightup googlesök. Skall läsa upp mig lite här nu. Borde jag söka direktflighter från FRA på united bara, eller funkar det lika bra att söka helt från OSL?
 

palmen

Moderator
Vill du maxa en resa med bra upplevelser skulle jag göra följande.
Boka en enkel resa till USA i Lufthansa First, det kostar 90k poäng, har du tur öppnar de upp direktflighten från Frankfurt till San Francisco, men redan idag kan du faktiskt boka via Munchen istället den 16 oktober. På morgonen flyger du till Frankfurt vid 6 och har då nästan 4h i First Class Terminal. Vid 12 flyger du till Munchen och har ca 3h i deras första klass terminal innan du bordar till San Francisco
upload_2016-10-4_22-52-52.png

upload_2016-10-4_22-52-3.png


Från Oakland (ligger precis berdvid San Francisco) så flyger du sedan hem med Norwegians via Stockholm den 19e oktober, bokar du den flighten idag kostar den ca 2100 kronor. Ja jag vet att det är lite att svära i kyrkan att föreslå Norwegian Longhaul, men ibland kan det vara en bra lösning om man får något annat man inte kan få annars. Du måste dock betala för mat mm på Norwegian
upload_2016-10-4_22-54-24.png
 

palmen

Moderator
@Ormen och @palmen + @Gus - stort tack för all hjälp. Hamnade bara på insideflyer pga ett straightup googlesök. Skall läsa upp mig lite här nu. Borde jag söka direktflighter från FRA på united bara, eller funkar det lika bra att söka helt från OSL?
Man söker alltid flight för flight, aldrig hela sträckan i ett för det kommer du med största sannolikhet inte att få några träffar på. Jag sökte Frankfurt-San Francisco i mitt exempel ovan och fick då upp FRA-MUC-SFO. Hade du sökt Oslo-San Francisco hade det alternativet inte kommit upp.
 

agehall

Medlem
Det borde vara kriminellt att posta sådana här förslag om man inte vet vad det innebär då icke ont anande personer kan lockas att boka det.

Dra till Luanda, Angola, över dagen ;)

16/10
LH 2457 OSL-MUC LH C
Gott om tid i LH förstaklass-lounge (inkl lunch).
LH 109 MUC-FRA LH C.
Gott om tid i LH förstaklass-terminal (inkl middag).
LH 560 FRA-LAD LH F

17/10
En dag i Luanda.
LH 561 LAD-FRA LH F

18/10
Förmiddag och lunch i LH förstaklass-terminal.
LH 862 FRA-OSL LH C



120k poäng.

Lycka till.

För det första - det krävs visum till Angola. Det är inte helt trivialt att skaffa. Det krävs tillochmed att man visar att man har sin gulafebervaccination i ordning för att få visumet!

För utom detta så är inte slutna länder i Afrika bra att resa till med korta vistelser som turist - det ser mer ut som att du försöker smuggla saker och det kan sluta riktigt illa.

I bästa fall stoppas man redan när man försöker checka in i OSL och har då bara bränt 120k poäng på ingenting och i värsta fall hamnar man i fängelse i Afrika, vilket inte direkt är optimal användning av 120k EB-poäng.
 

Glenn E

Medlem
Enkel första klass till Bangkok kostar 114000 poäng.
Fel datum på denna men det kanske dyker upp på de önskade datumen om ett par dagar.

Då kan man få med sig mycket roligt.:) Jag har hittat följande.

Flyg 1 11 oktober Oslo Munchen LH2457 0740-0950 Business

FCL Munchen

Flyg 2 11 oktober Munchen-Frankfurt LH107 13.00-14.00 Business

FCT Frankfurt

Flyg 3 11 oktober Frankfurt – Tokyo Haneda LH716 18.05-12.15 Första klass

Transport till Narita samt ANA Suite lounge

Flyg 4 12 oktober Tokyo Narita – Singapore NH801 18.05-00.15 Första klass

Tillgång till Private room

Flyg 5 13 oktober Singapore – Jakarta SQ960 15.15-16.00 Första klass

Övernattning i Jakarta. Finns många bra hotell.

Flyg 6 14 oktober Jakarta – Bangkok TG434 12.35-16.05 Business


Tilbaks med Norwegian ekonomiklass direkt till Oslo 16 oktober 09.00-16.20 för 2000 kronor

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

bigbro

Medlem
Då är det bokat och klart, stort tack till dette eminenta forum. Blev kanske inte någon extremresa, men det passade mina datum och jag fick med förstaklass från Frankfurt till Dubai.

Turen som följer:
26OCT
  • 09.10-11.20 OSL-FRA (SAS)
  • 14.10-22.30 FRA-DXB (LH)
28OCT
  • 03.15-07.30 DXB-SAW (Turkish)
  • 14.05-17.00 IST-OSL (Turkish)

Bortsett från First (FRA-DXB) så är det business, bortsett från längstframeconomy+ från Oslo. 120 000 poäng och 2800-ish i skatter.

Med andra ord, lite kort tid i lounge i Frankfurt, ett dygn i Dubai och en för mig okänd transfer mellan flygplatser i Istanbul.

Frågor (ja, jag vet att jag kan söka - men nu tänkte jag att ni som har följt denna tråd från början kanske har goda ideer som är nya också).
  • What to do i lounge i Frankfurt på två-ish timmar för att få mest ut av det?
  • Hotelltips för enkelhet i Dubai?
  • Vilken lounge får jag tillgång till som business på Turkish i Dubai före avgång? Ser ut som om de kanske har en egen lounge, men den hittar jag bara på foursquare...
  • Någon som har transfertips mellan flygplatserna i Istanbul?
  • What to do när jag kommer till Ataturk (om jag kommer dit)?
Tack igen, och speciellt tack till @agehall (som introducerade mig till detta forum (och poängmaximerande) när vi jobbade på samma ställe för ett par år sen. Compresson ftw.
 
Toppen